Gå til innhold

Se hit dere med barn rundt et halvt år

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg er ny bruker og litt usikker men prøver meg på et spørsmål... Hvis barnet deres skal ha litt vann,koker dere det først da? Og om dere gir mme,koker dere vannet da??? lurer veldig.!!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 7 mnd som får en del mme. Jeg koker alltid vannet til mme- det er kanskje ikke nødvendig, men jeg koker som regel 2 liter om gangen (som står i kjøleskapet ferdig målt opp i flasker) og synes det er mest hygienisk. Jeg gir han noen ganger vann i kopp fra springen, men som regel gir jeg han det vannet jeg allerede har kokt som står i kjøleskapet.

Vannet i Norge er jo rent og skal være ufarlig, men noen ganger hender det at farlige baktierier finnes i drikkevann. Da tåler en baby mindre enn en voksen for å bli syk..

Vann fra varmtvannskranen skal man ALDRI gi, rørene avgir kobber i varmtvannet og det er skadelig.

Skrevet

nei, har sluttet å koke vannet.... Det skal ikke være nødvendig.

Skrevet

Jeg ammer selv, men dersom jeg gir flaske koker jeg vannet først. Som hun over nevner, skal man ikke bruke varmt vann fra springen - det er ikke så veldig bra.

Derimot om de skal drikke vann, har venninna mi fått beskjed på helsestasjonen at man kan ta kaldt vann direkte fra springen uten å koke det først :o)

Skrevet

tar forresten kaldt vann fra springen og varmer det i mikroen.....

Skrevet

Tusen takk for svar.... Denne siden er jo super.. får svar nesten med en gang jo :)

Skrevet

jeg koker vann til mme...og tror alltid jeg kommer til å gjøre det. også det vannet hun drikker kokes som oftest.

Skrevet

Jeg gjør det. Tror jeg kommer ti lå gjøre det så lenge han får mme.

Koker om morgenen, avkjøler og heller i flasker. Da har jeg for hele dagen. Synes det er så lettvindt at jeg ikke gidder å la væer.

Skrevet

Koker ikke noe vann lenger jeg,sluttet når lillegutt begynte å putte alt han fikk tak i i munnen.

Men så får jeg kun i han 1 flaske melk om dagen nå da og 3 måltider fast føde.

Skrevet

Vi koker selvfølgelig vannet til mme (du koker vel te-vannet ditt?) men drikkevannet hans har han fått rett fra springen siden han var ca 4 mnd.

Skrevet

Hs anbefalte meg å koke vannet ho skulle drikke...Tydeligvis praktiseres det forskjellig her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...