Gå til innhold

Er det vanskeliger å bli gravid andre gangen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tar jaffal lenger tid denne gangen. Forrige gang ble jeg gravid på 3. forsøk etter pilleslutt (vanlige ppiller). Denne gangen sluttet jeg på minipiller i februar, prøvde aktivt i februar, mars, april og så pause frem til juli, aktiv prøver siden det... Men regner med det kan slå begge veier, føler "alt" er normalt :o)

For oss er det ihvertfall det. Førstemann var ikke planlagt, men nr to lar seg vente på. Har prøvd aktivt i to og et halvt år nå. Skal inn på riksen i desember for videre behandling. Vi er ufrivillige barnløse etter alle undersøkelser. Håper det snart er våres tur. Får håpe vi er unntaket når det gjelder søsken..

Lykke til med dere....

Annonse

Det er vel flere grunner til at nr 2 tar lengre tid.

1. kan være at man prøver for tidlig etter forrige fødsel, og at alt ikke er igang igjen som det skal, selv om man har hatt mens

2. kan være t man egentlig sliter litt med å få barn i utganspunktet, men hadde veldig flaks 1.gang

3. kan være at man har brukt andre piller i mellomtiden som gjør at det tar lengre tid før man er tilbake i gjenget igjen

4. man kan ha uflaks med eggene, at det er noen defekter som gjør at de ikke fester seg

5 ustabil hormonsyklus, noe som ofte igjen fører til tidlige aborter

6. stress i hverdagen som skaper uheldige ubalanser

7 man har ikke lenger den samme syklusen, og leter etter EL på feil tudspunk

8 rett og slett ufalks.

var dette jeg klarte å resonnere meg frem til, utifra hva jeg har lest tidligere.

vet ikke om det hjalp noe, men prøver iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...