Gå til innhold

off ,, vet dette kommer til å få en del dritt men ..

Anbefalte innlegg

det er slik at jeg er gravid, jeg er nettopp blitt alene med 2 gutter , så oppdager jeg nå at jeg er gravid,,, er såå utrolig frustert,, det er ingen håp for meg å barne faren lenger.. det vet jeg ..

jeg vurdere abort med tanke på de barna jeg har fra før, økonomien osv .. vi leier en leilighet nå,kommer nok til å gjøre det en stund til ..

men samtidlig vill jeg ikke ta abort, men jeg vet det er det beste, har ikke mye å tilby et barn til akkurat no en masse kjærlighet da...

er det noen andre her som er alene med 3 barn .. minste barne mitt er 1 år no ..

Fortsetter under...

Du sier at du ikke vil ta abort... Vet ikke så veldig mye om den praktiske siden ved å være alene med tre barn, men har venninner som klarer seg veldig bra, tross alt. Økonomiske støtteordninger som barnebidrag, bostøtte, ekstra barnetrygd osv. finnes ihvertfall.

Uansett, dette er BARE DITT valg!!

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for:)

Klem

Ingen grunn til å gi deg "dritt" for dette... Du er uønsket gravid og har ikke økonomi til et barn til akkurat nå, derfor høres abort ut som en riktig løsning.

Barn trenger mer enn kjærlighet her i verden, og det viktigste nå er at du tar skikkelig vare på de 2 du har fra før...

Du sier at du ikke vil ta abort, tenk igjennom hva du vil føle om f.eks. 5 år. Det kan være en del psykiske ettervirkninger av abort. Husk at situasjonen din kan endre seg mye på kort tid... en vet aldri hva som skjer og jeg er nok av den oppfatning at alle barn har livets rett.

Det finnes økonomiske støtteordninger til å hjelpe deg.

Ønsker ikke å gi deg dritt, men håper at du tenker nøye igjennom også den følelsesmessige biten av dette, ikke bare den økonomiske.

Det er et tøft avgjørelse du sitter med.

Men du må tenke godt gjennom alle sider og gjøre det som er best for deg og de to guttene dine.

Om det er å ta abort eller ikke er det viktigste at du føler selv du har tatt rett avgjørelse.

Jeg satt med en slik tøff avgjørelse da jeg var 16 og angrer ikke et sekund på at jeg valgte abort. Jeg hadde ingenting å tilby en baby, og jeg hadde aldri klart å ta vare på en baby. Kunne ikke en gang ta vare på meg selv.

Jeg tenker selvfølgelig av og til på det at jeg kunne hatt en 10 år gammelt barn nå, men hvordan ville oppveksten til dette stakkars barnet bli.

Har en sønn nå på 5 år og da jeg fant ut jeg var gravid med han var hele livssituasjonen endret og jeg kunne ta vare på han og gi han det han trengte. Og nå venter vi nr. 2 og vi har økonomien, livet i orden så dette skal og gå bra.

Men som sagt det er en tøff avgjørelse det vet jeg og jeg må si jeg er glad jeg ikke er i dine sko, men husk du må gjøre det som er best for deg og ikke minst dine to gutter.

Aner ikke hv asom er best for deg.. det må bare du finne ut av.

Men her er noen tanker rundt dette.

Vurder hva du føler ved tanken på abort, altså hvilken følelser har du .

Hva tror du du føler om 4 uker?

Se bort fra det økonomiske. Det har ikke samme virkning på deg og hvordan du skal leve med deg selv resten av livet.

Du må tenke på en ting at tar du abort uten å ville det 100% kommer det til å nage på deg , sannsynligvis resten av livet.

Noe mange greier fint fordi de vet at de gjorde det rette valget, men det var rett for dem.

Det er du som skal leve med valget du tar, så da bør du være 100% sikker i din sak. Selvfølgelig går det an å tvile å tenke på hvis om atte seinere, uansett valg. Men det er viktig at du tenker igjennom det.

Tar du abort og ikke vil, vil det bæres med deg i ettertid, selv om du vet at det var riktig for deg akkurat nå.

Men det samme kan det være om du beholder barnet og det blir tøft.

Det er mange som er alene med 3 barn , det er støtteordninger og som regel ikke så mye tøffere med 3 enn med 2, mere jobb, mere kosing, mere av alt, men det går.

T adeg tid til å tenke igjennom om 3 måneder, 6 måneder, 1 år osv.

På begge alternativ, snakk gjerne med noen på helestasjonen, helsesøster fks.

Uansett hva du velger bør du ha tenkt igjennom hav , hvis om på forhånd på begge deler, så er det letter etterpå også.

Sier lykke til uansett hva du velger ,

klem

Annonse

bestevenninnen min er 30, og har 3 stk, med 3 forskjellige...

:o

jeg vet...høres ganske grusomt ut...men ligger en forklaring bak alle "mennene"...

Saken er ihvertfall det at hu har 3 fantastiske små...

Er alene med de alle...Han ene barnefaren stiller nokså greit opp, men de to andre eksisterer omtrent ikke...

Økonomisk lever de ikke i sus og dus, men de har da så de har mat på bordet, og pene klær...

Men finner ikke ett hus fylt mer med kjærlighet enn der...

Sier ikke at dette er riktig for alle...

Men at det er ikke bare økonomi som teller alt...

Men det går med 3 barn, og fremdeles få det til og gå rundt....

tenk med hjertet ditt du, og resten vil gå seg til...'

Lykke til med valget!

Jeg ville sjekket ut litt først. En venninne av meg er alene med to og hun får bl.a. 6000 i måneden til barnevakt. Sjekk ut rettighetene dine før du bestemmer deg. Hvis du ønsker barnet synes jeg det er synd å ta abort av praktiske grunner, men ingen har rett til å dømme deg for det. Dette er ditt valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...