#gurimalla# Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Hei! Vi tenkte å leie sommerhus i Danmark til sommern,men er så usikker på hvor? Har noen erfaringer på dette??? Noen plasser og anbefale? Det bør være fine barnevennlige strender,noe å gjøre på for barn i alle aldre,samt litt koslige kafeer,butikker,restauranter osv. Rettere sagt noe for enhver smak,uansett vær... Håper noen har noen innspill her!!! Takker og bukker!!!
Retro-mamma Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Det er så mye å velge mellom i DK at man blir helt forvirret. Vi leide hus der i sommer - i Ebeltoft. Var veldig hyggelig der. Ikke hvite strender som i Skagen da - men ok strender likevel. Ebeltoft er veldig hyggelig by. Syns dansker generelt er uhøflige, så kommer nok ikke til å leie hus der igjen. Hva med heller TanumStrand i Sverige? http://www.tanumstrand.se/
-carina- Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Har feriert en masse i Danmark, men jeg husker jo slettes ikke hvor, da... Men jeg er veldig glad i Danmark, synes ikke at dansker er uhøflige. Er superfornøyd med å ferie der, og skal tilbake til sommeren. Danmark er jo ogås sånt et lite land, kort vei til alle steder! Vi har leid hus med Novasol, og på deres nettsider skriver de jo litt om området, så det går ann å få litt beskrivelse av det stedet dere eventuelt tenker på å leie. Eneste tipset jeg tenkte å dele med dere er at på vestkysten av Jylland er havet litt "villere", ikke så barnevennlige strender der... Kanske vi sees i Danmark til sommeren?! ;o) Hi, hi...
#gurimalla# Skrevet 5. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2006 Ja sant... Det er meg med rød rose i håret.. Hi,hi... Takk for tips!!!
Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Vi har ikke sommerhus, men gård i Danmark vi da. Anbefaler Vendsyssel (fylke), er kjempeflott å være norsk der;) Løstrup er en liten turistby som ligger ikke langt fra Skagen. Tilbudene der er bla som følger; badeland, bowling, minigolf, vanlig golf, hesteridning, bading på lekre strender, shopping både der og kort vei til den største handelsbyen på NordJylland, Hjørring. kunst (smykker, malerier, glassblåsing osv osv), masse søte cafeer, live musikk hver kveld på den lokale puben (meget barnevennlig på dag/tidlig kveld), 2 egne isbarer, mest beregnet på barna, tennis, spa/romersk bad, tja, hva kan jeg si, det er liksom stedet som har alt for min del. Mer info kan du finne på www.skallerup.dk blandt annet! Ha en fortreffelig sommer i landet det er deilig å være norsk;)
langevipper Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Jeg skal med samboeren og hele hans familie til Danmark neste sommer. De har leid hytte på Vejlby Fed Camping ( www.vejlbyfed.dk). Jeg har aldri vært der selv, men det sier vel litt at de har dratt til samme feriested hver sommer i minst 15 år. Det er et veldig stort område og de er visst veldig fornøyd med stranden. Det er også kort vei til tyskland og legoland fra feriestedet. De har også snakket om en løvepark. Gleder meg til juli, vi skal dra 2 dager etter Oda er blitt 1 år. Nevøen til samboeren var 1 år i fjor og det hadde gått kjempefint. Det er nok mange fine steder i Danmark å velge mellom, det er bare til å velge det stedet en tror en vil trives best ved. Kanskje tenke over hva en vil ha i nærheten av det som danmark har å by på:-) Lykke til med å finne det perfekte feriestedet for dere:-)
Cammy1 Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Vi var i nærheten av Ebeltoft i sommer. Der var det veldig fint, fin strand, koselig liten by, Kort vei til dyrehave, var i Djurs Sommerland og det tok ca 45 min til Århus. Tidligere har vi også vært i nærheten av Hejlsminde. Stranden fikk vi aldri prøvd for det var ikke noe særlig badevær. Men da var vi i Legoland, Givskud Zoo (løveparken), Djurs Sommerland og en dagstur i Tyskland. Ikke så langt til Kolding som er passelig stor for en liten bytur.
yo mother-til 4 Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Vi leide et stort hus på Bornholm i sommer. Kan absolutt anbefales! Bornholm er bare _så_ barnevennlig. Leide hos Dancenter. Har bare gode erfaringer med dem. Litt kronglete å komme seg dit, men det avhenger jo av hvor i Norge du bor, vi er fra Bergen. Vi kjørte over fjellet til Oslo, sørover gjennom Sverige og tok fergen over til Bornholm.Brukte 2 døgn. Fantastiske strender (bodde ved Dueodde strand), kjempekoselige små byer, masse parker/muséer/kroer/kunstatelier/vindmøller/kaféer og lokale butikker med særpreg. Vi er 6 i familien og hadde 3 soverom som sto tomme.Huset var beregnet til 12, men siden det var lavsesong var det ikke så dyrt allikevel. (betalte 8000 for en uke) Det var også svømmebasseng, sauna, solarium og boblebad i huset, og det lå kun 30-40 meter fra stranden. Vi reiser definitivt tilbake til sommeren igjen, men da tar vi med oss flere:-)
Gjest Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Vi har leid hus på Vibæk strand ved Ebeltoft til sommeren. Har fått det anbefalt og lest veldig mye bra om stedet. Og masse muligheter for store og små: Barnevennlige strender, badeland, dyrepark, dagstur til Århus, brosteinsgater og koselig atmosfære i Ebeltoft. Gleder meg masse!!
Only Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Åhhh. Vi hadde en utrolig flott uke i Danmark i sommer og bodde i Øer i Ebeltoft. Hadde et skikkelig flott hus, skulle gjerne hatt to uker der. Lurte på om vi skulle bestille samme huset til sommeren og være der to uker. Utrolig deilig og flotte strender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå