Gå til innhold

Juni: Katti&Mathias Leander


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Ser du har begynt å gi poden smaksprøver, så jeg lurte på litt tips siden jeg vil begynne så smått snart her også :)

 

Var banan det første du prøvde? Blandet du da med mm?

Hvor mye gir du og hvor sakte øker du mengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du :)

 

Det første Mathias fikk smake var banan ja. Blandet ikke med mm. Vi moste en liten bit bananskikkelig godt. Og Mathias elsket det hehe.

Første gang fikk han kanskje en bit på 2-3 cm. og så har vi økt litt og litt.

 

Det neste han fikk smake var nestle eplejuice (beregnet fra 4 mnd) Mathias tar ikke flaska (grrrr) så han fikk det Avent tutekopp (beregnet fra 3 mnd) Dette var også kjempegodt. Det ble selvfølgelig litt gris.. men men :)

 

Neste skritt var grøt. Nestle Mais grøt. tok bare 1 ts med grøt pulver og blandet ut med mme til den ble litt tynnere enn vanlig grøt. Tenkte han skulle få spise det han ville, og det ble alt gitt hehe :)

Gangen etter tok jeg litt mer grøtpulver, og alt gikk ned denne gangen også :)

 

Det viktigste med dette med å begynne med annen mat er vel å IKKE føle seg som en dårlig mor fordet. Måtte over en liten terskel når vi begynte etter å ha lest innlegg her inne som nesten antydet at man var dårlig mor hvis man ga barnet noe annet enn mm før de var 6 mnd.

Men hvis man hører med venner og familie så er det INGEN som synes det er rart å begynne rundt 4 mnd, de synes nok heller det er rart å ikke gi noe annet før 6 mnd :) Så man måjo bare gjøre det man føler selv :)

 

Lykke til med matprøvingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foresten, husker du lurte på om man måtte begrense denne ståingen/sittingen til barna våre som ikke vil ligge.

 

Spurte fysioterapeuten på helsestasjon om dette, og hun sa det var helt normalt (riktig nok fra de er 5 mnd ca, så våre er nok litt tidig ute hehe), og at man ikke trengte å begrense det. Barna ville si ifra hvis det var ubehagelig, og det var bare bra at de trente seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg jammen vi også skal prøve bittelitt moden banan :) Typisk meg å tro at alt er så mye mer innviklet enn det egentlig er, her jeg grubler på hvor tynt det skal moses og om det skal være så og så mye mm blandet i, om man kun skal gi 1/4 teskje en uke før man øker osv osv. Hehe.

 

Så bra at fysioen din sa det der, da slipper jeg bekymre meg om det kan være skadelig! :-) Hun skal få sitte så mye hun vil nå da. Hihi

 

Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...