Nellybelly Skrevet 5. november 2006 #1 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg er helt ny her, og har lest litt på sidene. Jeg ser det er mange som har blødd og har hatt menssmerter, men ser ikke om noen har hatt dette samtidig? Jeg er 7 uker på vei i morgen. Jeg har ingen fastlege her jeg bor, og jordmor har sendt en forespørsel til innvendig UL for 1 uke siden pga verk i eggstokkene. Dette kan være vanncyste, kanskje bare festesmerter, eller i verste fall exu (eller hva det heter). Jeg har ikke hørt noe mer eller fått time til dette ennå. For 3 dager siden blødde jeg litt etter samleie, som er normalt. dagen etter kom det litt brunt blod om morgenen. I går fikk jeg menssmerter, ganske vondt, og brukte varmeflaske for å dempe smertene. Nå måtte jeg også bruke bind, da det kommer brunt blod/utflod. Jeg har også hatt litt blod i dag, men litt mindre smerter. Jeg har ikke time med jordmor igjen før 21. november, og har ingen fastlege. Fastlegen jeg har "bestilt" blir ikke min før 1. desember. Hva gjør jeg egentlig nå? Er dette en SA tro? Jeg har tilbragt helgen i sengen og i sofaen, og grått og trodd at nå er det over. Håper på tips og tanker fra dere andre nybakte gravide hilsen bekymret.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6972841-menssmerter-og-brun-utflodblod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterSol+2 Skrevet 6. november 2006 #2 Del Skrevet 6. november 2006 hei kjære du, ' jeg tror kanskje vi er litt i samme situasjon. jeg har hatt mensmurringer nesten hele tiden siden unnfangelsen jeg. Nå har jeg også hatt blødninger/brun utflod hver dag siste uken. Noen ganger kommer det en del, andre ganger ingenting. Jeg har vært på innvendig ul, da de mistenkte exu. Men den lille peanuten ligger godt plassert langt bak i livmor, så det er det ikke. Jeg skal på ny innvendig ul mandag om en uke, da peanuten visstnok var for liten til å kunne se liv på fredag. (jeg er litt uenig med legen om hvor langt jeg er på vei, ettersom de mener barnet burde være unnfanget omtrent når jeg var på studietur i utlandet.. men det er jo ikke mulig..) inntil da har jeg fått beskjed om å ta det helt med ro. eller, den ene legen har sagt det, den andre legen har sagt at jeg ikke skal tenke på det, og den tredje legen klemte bare på magen min, sa at dette var helt normalt og at det bare var å leve videre som normalt.. som du ser er selv de lærde svært uenige. jeg ville ringt til jordmor igjen, hvis jeg var deg. hør med h*n om det er mulig å fremskynde time hos gyn og med ul. dersom du har en truende abort, kan det gå helt fint dersom du holder deg i ro. så lenge du ikke har kraftige kramper og klumpete mørkt blod har du ikke foreløpig hatt en SA. disse mensmurringene du kjenner er mest sannsynlig "voksesmerter" fordi livmora di strekker seg. har skjønt det sånn at vi førstegangsgravide må "vokse" litt mer enn de som har født tidligere. ønsker deg lykke til, håper på alt det beste for deg!! hold meg oppdatert da:) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6972841-menssmerter-og-brun-utflodblod/#findComment-6977349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellybelly Skrevet 7. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 7. november 2006 takk for gode råd og at du delte erfaringene dine med meg VinterSol m/bolleiovnen! Jeg var veldig fortvilet på søndag og ringte derfor sykehuset mandagsmorgen. Da fikk jeg komme med en gang. Vi fikk se på UL den lille, og det var stort å se at den var inni livmoren, og at den faktsik VAR der inni magen! Men den var bare 4 mm lang, og i går var jeg 7 uker på vei. Så den var litt liten og hun fant ingen hjerteslag på han. Så legen sa det helte dessverre mot at han var død, og har vært det en liten uke. Men for sikkerhetskyld tok jeg blodprøve i går, og skal ut igjen i morgen for å sammenligne hormonprosenten. Går den opp fra mandag så får jeg en UL til tenker jeg. Men går den ned så er den død, og da skal jeg oprereres/ta en utskrapning på torsdag. Det var en innmari trist dag i går, og jeg har vært hjemme fra jobb og grått og grått. Men vi har klamret oss til håpet om at han er litt "yngre" enn anntatt. Men i går kveld og i natt fikk jeg store smerter igjen, kramper, og denne gangen har det kommet mye mer blod.Ikke så mye i bind, men i toalettet. Det er mørkt blod, men ikke så brunt som i helgen. Har ikke sett noen klumper i blodet ennå, bare små "tråd-lignende" ting. Men vi antar at han er død, og at nå skal den ut av seg selv. I tillegg er alle graviditetsymptomer borte, som ømme bryster og kvalme. De forsvant i slutten av forrige uke. Håper jeg ikke skremmer noen andre med min erfaring her nå, men sånn var det for meg denne gangen. Jeg får vite 100% i morgen uansett. Men vet innerst inne hvordan det går. Torsdag blir en tung dag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6972841-menssmerter-og-brun-utflodblod/#findComment-6994881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellybelly Skrevet 8. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 8. november 2006 Det er "Kanskje en junibaby??" som skriver igjen her... Jeg har endret nick og flytter meg til "bli gravid"... Resultatet er kommet og vi har mistet vår lille etter 7 uker. Den kom ut av seg selv i natt, så slipper nok ta selve utskrapningen. Hjertet hadde sluttet å slå, og kroppen min har ordnet opp på egen hånd etterpå. Ønsker alle her inne lykke til videre i svangerskapet!! Jeg vil nok følge med dere alle her inne likevel, og håper jeg kommer inn igjen her snart selv! (Husk: Det er ikke alltid menssmerter og blod betyr til ma/sa, det gjorde det bare for meg denne gangen...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6972841-menssmerter-og-brun-utflodblod/#findComment-7010566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterSol+2 Skrevet 8. november 2006 #5 Del Skrevet 8. november 2006 huff, Nellybelly, dette var veldig trist å lese!! Det er utrolig hva for en karusell denne kroppen setter oss på, med oppturer og nedturer. jeg håper du snart får en liten spire til, og at denne sitter som bare det!! Selv skal jeg til ny UL på mandag, og gruegleder meg. Selvfølgelig er jeg redd for å få samme resultatet som deg. Men jeg har vært kvalm og uvell (om enn ikke så mye) de siste dagene også, og blødningene har gitt seg, så jeg håper i det lengste.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6972841-menssmerter-og-brun-utflodblod/#findComment-7011687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmm pannekaker er godt :) Skrevet 8. november 2006 #6 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg begynte å gråte når jeg leste innlegget ditt.. Det er så urettferdig at at dere skal oppleve dette. Ønsker dere masse lykke til med å bli gravide igjen snart! God klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6972841-menssmerter-og-brun-utflodblod/#findComment-7011945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå