Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 i dag oppdaget vi en mørk flekk på den ene jekselen. går ikke bort ved pussing. hun får ikke brus eller godteri så dettre skjønner jeg ikke. ringer tann lege i morgen. hva kan gjøres dersom det viser seg og være hull? noen med erfaring? nå har jeg litt angst!! hun er to år.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Om det er hull lar de det være og gjør noe bare hvis det blir smerter eller fare for skade på permanente tenner.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Man får ikke hull i tennene av brus og godteri! Men av feks dårlig puss....!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Vi pusser morgen og kveld, er svært grundig med å pusse både foran, bak og på tyggeflater. Hun får fluor en gang per dag ogf som sagt: vi er veldig restriktive med søtsaker! Huff, dette føles ikke bra....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Min gutt har hatt det samme. Det så ut som et hull og var der i dagesvis. Men plutselig var det borte. Tror det var en liten "stein" fra en kiwi.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Jenta mi hadde hull i tennene da hun var til tannelgen første gang som 3 åring. Det ble borret og fyllt igjen. Gikk fort og greit og gjorde visst ikke vondt. Ingen som kan si den konkrete grunnen til at så små barn får hull i tennene, med mindre det er snakk om alt for mye goderi og altfor lite tannpuss. Jeg hadde ofte hull når jeg var mindre. Og grunnen er at jeg har dårlige tenner. Men det ble ikke oppdaget før jeg var rundt 20 år. Så om du pusser tennene godt og er moderat med godteriet så er det ikke "din" feil at det er hull. Tror heller ikke de kan si nå om hun har dårlige tenner. Så itillefelle hun har det må du pusse tennene hennes ekstra godt hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå