Orris*gutt nr 2 i April Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Min som på 14 månader har 8 tänder som absolut inte får borstas morgon och kväll! Jag brukar borsta samtidigt för att föregå med gott exempel och han står med egen tandborste och suger mera på tandkrämen.....Men när jag ska rycka in och borsta av de små gaddarna så åker läpparna ihop! Vill inte heller tvinga honom så att han alltid kommer att hata tandborsten. Några tips mottages tacksamt :-)
lillimedgutt:) Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Jeg fikk min tuppe til å si "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" og skøyt og lo av henne når hun gjorde det riktig.. pusset tennene hennes når hun sier det.. det funker enda det, og nå går det automatisk.. men det er faktisk lettest når hun ligger på stellebordet...
Monstermamma Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hos oss var elektrisk tannbørste og fluor-tablett som belønning som fikk henne til å åpne munnen! Ikke problfritt ennå, men mye bedre!
Bubba75 Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Vi har en tannbørste hver, og pusser vekselvis hennes og kosekaninens tenner. Har funket kjempebra!
Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Vi har flere tannbørster. Hun får bruke den ene, mens jeg har en slik jeg tar på fingeren. Så synger jeg "Puss, puss så får du en suss". Det går veldig greit og hun er 13 mnd og har 10 tenner.
Guttemamma x 3 Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Mine tips er: - barnetannkrem som smaker godt f.eks. zendium - en tannbørste hver. Jeg pusser Lillemanns tenner og han pusser mine - elektrisk tannbørste med "barne-børste"
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Har du prøvd å pusse tennen hans med en klut (med tannkrem på)? Prøv det en liten periode også prøver du med tannbørste igjen,du kommer faktisk bedre til med en klut enn en tannbørste da de er små) La han holde på med tannbørsten slik at han fortsetter å venne seg til den.
Maud Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Hei du! Jasså han vil ikke pusse tennene sine? Tobias er veldig ivrig på tannbørster. Først og fremst våre. Det hender rett som det er at en tannbørste er med i hånda når vi går til barnehagen... Det å pusse tennene hans er ikke lett allikevel. Jeg prøver å gjøre det til en lek. Synger "Puss, puss så får du en suss" og smasker ham på halsen. Da ler han henrykt. Du har kanskje gått glipp av Flode og kan ikke sangen? Det er ikke alle kvelder vi får pusset både oppe og nede, men han suger på tannbørsten og får i seg litt tannkrem i det minste. Tenker at det viktigste er at tannbørsten kommer inn i munnen hver kveld. Tvang tenker jeg ikke er lurt jeg heller, da blir det neppe greit senere heller.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Hei, jeg har prøvd alle synge-tralle-og-leketriks for å få pusset tennene til barnet mitt på 16 mnd. Det løsnet endelig i helgen da vi begynte å bruke elektrisk tannbørste! Anbefales som et forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå