Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer det seg overtagelse for meg og samboer, bare en drøy uke igjen. I den forbindelse skal vi jo bla. male stua og gangen. Jeg er så usikker på om jeg skal male, med vannbasert. Hva hadde dere gjort?

Jeg vi jo jerne hjelpe til med flyttingen! Har ikke så mye å bidra med når det gjelder flislegging, bytting av benkeplate eller legge nytt gulv. Ikke kan jeg jo bære tunge esker og møbler. Føler meg så lat hvis det jeg kan gjøre er å vaske ut av leiligheten når den dagen kommer og sette på plass kopper og kar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er lat, jobben din er jo å ta vare på babyen..

fårstår derimot følelsen din, men er sikker på at samboeren din ikke vil ha for tidlig fødsel fordi at du stresser. Så slapp av med god samvittighet:)

Vannbasert maling lukter ikke så mye, men gasser mer og langre enn oljemaling.. det beste er å få sambo til å male, for så å sette på mye varme i to dager før du lufter ut. Slik baker du gassen ut av malingen. Lykke til med flytting!

Skrevet

Hei :)

Vi skal selv flytte om tre uker og har i den forbindelse gjort litt småplukk i leiligheten vi bor i nå pga visning og salg. Jeg har malt med vannbasert maling, men mannen tok oljemalingen av lister mens jeg var på jobb.. Det er ikke farlig å male med vannbasert maling. Å legge gulv er igrunn ikke så vanskelig da det ikke er så tungt. Har nettopp hjulpet en vennine med klikk laminat.

Men hvor langt er du på vei? Jeg er 28+5 så det har begrenset seg litt hvor mye jeg klarer. Lytt til kroppen din er mitt tips :) Du er ikke lat,du er gravid ;)

Lykke til med pakking og flytting!

Skrevet

Jeg hadde valgt vannbasert,den nye vannbaserte malingen har ikke like mye avgasser som den gamle. Dessuten tørker den fortere,så man kan fint rekke 2 strøk i løpet av en dag, om rommet ikke er alt for stort. Etter det jeg har hørt skal visst oljebasert maling bli borte fra markedet for godt,på grunn av de farlige avgassene som er i den. (Ikke noe som er bekreftet,bare noe jeg har hørt...)

Jeg har malt nå i 2 dager selv,men vannbasert maling,men jeg har hatt vinduet oppe hele tiden,og ettersom rommet ikke har vært så stort så har det gått fint :)

Skrevet

Takk!

Er i uke 30 nå og kjenner godt at det begynner å bli tyngre. Skal hvertfall ringe litt rundt til noen venninner og høre om noen vil steppe inn. Er jo egentlig best å unngå å male, selvom det sikkert ikke er krise Jeg kan hvertfall servere mine gode hjelpere blant familie og venner mat, så får vi se om jeg tar i noen malerull.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal male, la det være, du bærer på noe langt viktigere enn å få nymalte vegger.

Og ikke vær med på flyttinga, ikke for å skremme, men du skal verken bære eller stresse, alt for mange som føder for tidlig fordi de er i en flytteprosess.

den mest behagelige flyttinga jeg hadde var da jeg hadde to mn,dtil termin, og flyttet, gjorde ingenting, og det med god samvittighet. Søstra mi har jobbet på nyfødt untensiv, og har sett hvor mange som blir født for tidlig, med de komplikasjoner det kan innebære, fordi de var ien flytteprosess.

ta det med ro, med god samvittighet, du kan ta det igjen etter fødselen, når du er i form igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...