Gå til innhold

Valpen min er borte.

trenger å være anonym nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært ute og lett etter min kjære lille schæfer på 4,5 mnd uten hell. Hun har vært borte i 2,5 time nå. Pleier bestandig å gå løs ute, og kommer med en gang vi roper på henne. Både jeg og naboparet har vært ute å lett etter henne. Ringt politiet og meldt henne savnet har jeg også, men de har ikke fått noen tips ifra noen som har sett henne. Her er alt bare sorgen. Sønnen min på 7 vil jo gjerne finne igjen hunden før han legger seg. Veit ikke helt hva jeg skal si til ham, prøver å berolige han med at hun sikkert er hjemme igjen til han våkner opp i morgen tidlig. Men sitter her med klump i halsen, og en dårlig magefølelse. Sambo er borte, og kommer ikke igjen før i morgen.

Huff, føler meg helt rådvill jeg..... Er bekmørkt ute, så det er vanskelig å se noe. Vært ute å lett til fots og i bil, men ingen valp å se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis hun er ID-merket så er det jo veldig lett for de som finner henne å finne eieren. Skjønner at det er utrolig kjipt, men antagelig så kommer hun til rette. Hunder forsvinner jo sjelden bare sånn uten videre uten at noen finner henne. Håper dere slipper å vente så lenge. Ring og hør med falken også om de vet noe. Ikke alltid at politiet får beskjed...

Skrevet

Huff!! Det er så fælt når hunden forsvinner! Har hund selv. Han er 4 år og har klart å stikke et par ganger.. Håper dere finner han igjen. Sist gang vår stakk lot vi ytterdøren stå på gløtt om natten, og han kom faktisk inn av seg selv. Men det er ikke så gøy dersom du er aleine.

Krysser fingrene for dere!

Klem

Skrevet

huldra med babis i magen: Kommer nok til å ha døren på gløtt ja. Kommer sikkert til å sitte oppe i hele natt uansett. Vanskelig å legge seg når en veit at hunden er ute nå.

Skrevet

Ja, jeg klarte ikke sove den natten min var borte. Håper den dukker opp i løpet av kvelden! Hold oss oppdatert!

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Naboen er ute å leter etter den nå, kan jo ikke la 7 åringen være alene hjemme heller så.....

Skrevet

Jeg har drevet med hunder i mange år. Både vanlig dressur og norske redningshunder og jeg synes det er helt forkastelig i utgangspunktet at du tør å "stole" på en 4,5 mnd gammel valp.... Sorry meg men du burde vite bedre...... Verden er stor og spennende for en liten nyskjerrig venn som din....

Er kanskje litt streng nå, men jeg håper veldig du finner h*n igjen og at du har lært en lekse....

Skrevet

Venter på Lille Leo: Trenger ikke å komme å lære meg ei lekse. Og det er ingen som har sagt at jeg stoler på valpen min 100 %. Det er derfor den bare er løs ute, når naboens hund også er det (den holder seg på gårdsplassen) og det er derfor jeg er ute å ser etter den med jevne mellomrom.

Skrev innlegget mitt for å få litt trøst i en vond situasjon. Burde tydeligvis latt være. Men takk til resten for litt oppmuntrring og støtte.

Skrevet

Skjønner at det er trist at valpen er borte. Men må si meg enig i at valpen ikke burde vært ute løs. Det er vel båndtvang hos dere også....

Håper dere finner valpen snart! -og at det var siste gang den var løs alene

Skrevet

Husk båndtvangen: 1. april til og med 20. august

Lov om hundehold (hundeloven):

§ 6. Sikring av hund ved båndtvang m.m.

I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt

§ 10. Løse hunder

Enhver kan oppta hund som er løs i strid med § 6

§ 28. Straff

Med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes en hundeholder som forsettlig eller uaktsomt overtrer §6

Båndtvang betyr FYSISK BÅND, båndtvangen gjelder også tettbygd strøk !

Webmaster: Tormod Tørstad, [email protected] . Sist oppdatert 04.004.2005

Det er tillatt å gjengi fra denne siden når kilden www.hundebitt.no gjengis.

Skrevet

Håper valpen kommer til rette igjen!

Når det gjelder båndtvang så er det ofte ekstraordinær båndtvang spesielt på østlandet når det er snø. Men det er jo ikke saken her! Det viktigste er jo at hunden kommer tilbake!!!

:-)

Skrevet

Hallo unnskyld meg, men å la en 4,5 mnd gammel valp være løs ute på en gårdsplass som ikke er gjerdet inn( regner ikke med at den er det siden valpen er borte) SYNES JEG FAKTISK ER UANSVARLIG. Det blir nesten som å la en 2 åring styre ute alene uten tilsyn... Men jeg skrev bare hva jeg mente og jeg skjønner utrolig godt at du er trist, men som jeg skrev håper jeg du finner hunden din og ikke gjør den samme blemma igjen.... Og hvis du ikke stoler på valpen fatter jeg ikke hva den gjorde ute alene i første omgang.

Skrevet

Hvordan går det der borte? Har valpen dukket opp? Sender en trøsteklem fra meg, og vit jeg tenker på dere.. Er så vondt når et husdyr man er glad i blir borte sånn... hadde blitt så lei meg om det var min hund som ble borte slik. Og til dere som kritiserer: er så vondt å høre slike ting, når man sikkert er smertelig klar over det selv.. sikker på at om valpen dukker opp, slipper hun ikke øynene av den neste gang..

Lykke til da, jeg krysser fingrene. hold oss gjerne oppdatert om den dukker opp da..

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...