Gå til innhold

Trenger litt hjelp og tips til å gå ned en del kilo.. Noen som man hjelpe meg?


Gjest drømmeromlitenbabyimagen

Anbefalte innlegg

Gjest drømmeromlitenbabyimagen

Hei,

 

Jeg er ganske lav og har i løpet at av de siste årene blitt litt rund i tillegg. Jeg har aldri vært tynn, litt lubben kanskje, men nå føler jeg at jeg må få snudd om før det bare blir værre.

 

Jeg prøver å trene, men det er ikke altid jeg rekker det. Jeg spiser ikke junk-food, jeg drikker ikke alkohol og jeg røyker ikke, men det ser ikke ut til å være nok.

 

Jeg har en del matallergier, så det har vært vanskelig å finne en slankekur som passer meg. Jeg kan ikke spise nøtter, mandler ol, ikke epler, bananer, pærer, plommer, druer ol., ikke skalldyr ++ Derfor blir det ofte til at jeg spiser feil. Før spiste jeg sjelden godteri, men i det siste har jeg blit litt for glad i det. Jeg må bare gi meg selv et spark i baken.

 

Jeg har astma, og den siste tiden har jeg merket at den begynner å bli værre jo mer jeg veier. Jeg blir også fortere varm og sliten.

 

Er det noen her som har råd og tips?

 

På forhånd takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

viktigste er måltidene. Spise regelmessig med 3timers mellom rom, maks 4 timer. Dette er super viktig for og holde forbrenningen oppe. 3 hover måltider og 2 mellom måltider. Spis normalt, men velg magre produkter. Ting som har under 10 i fettprosent. Velg grovt brød. Det hjelper ikke at det står grovt på pakka, for det stemmer ikke. Sjekk at innholdsdekerasjonen ikke begynner på hvetemel. Da er brødet grovt.

 

Man trenger ikke og super trene, men vær i minimun 30 min aktivtet hver dag. Hjelper bare og gå en tur. Og det er jo ikke slitsomt. Selv om man har astma klarer man det. eller hvorfor ikke dra og svømme litt. Det er super trening.

 

Det vil være noen mnd med slit først. Men etter hvert kommer man inn i måltidsmønstret og aktiviteten. Man blir mindre fysen på godis da sukkernivå vil være mer stabilt pga regemessige måltider.

 

Lev normalt. Det er lov og kose seg noen ganger, men husk og planlegg! Skal man ut og spiser el. Så spis mindre på dagtid, men ikke kutt ut noen måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drømmeromlitenbabyimagen

Ville bare si tusen takk for svar :)

 

Har du noen forslag til mat jeg kan spise som er sunn? Frokost, middag og kvelds? og hva skal mellommåltidene være?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...