Gå til innhold

Har et spørsmål ang. menstermin og tidlig UL termin. PLS se her!!

Anbefalte innlegg

Jeg er ifølge BIM i uke10 - dvs 9+4.

Var på tidlig UL på fredag og da mente spesialisten vi var hos at jeg måtte være 1 uke mindre på vei - altså 8+4 da - men er ikke det litt tidlig å si noe om?

Trodde ikke man kunne si noe om dette før UL i uke 17-18? At de vokser i rykk og napp?

Mitt spørsmål er hva jeg skal ta utgangspunkt i? Jeg vil jo helst være i uke 10 da hehe, og vet når første dag i siste mens var + VET når vi lagde barnet :)

Hva mener dere? Vil gjerne ha så mange svar som mulig for jeg tenker så mye på dette!!!

Klem

Fortsetter under...

Jo, de vokser nok litt i rykk og napp, men veksten er ganske lik og gjevn frem til uke 20, etter dette derimot begynner det å bli større forskjeller ut i fra arv ol. Derimot kan fosteret ditt ha lagt litt "forkjært" akkurat når legen målte slik at det så en mm eller to mindre ut og vips så blir man jo flyttet langt bakover, for her teller jo hver mm! Jeg opplevde å få forskjøvet terminen bakover på UL i uke 6, men på UL i uke 8 var den tilbake til det jeg mente var rett igjen. Jeg også vet når Bitteliten ble laget, jeg hadde endatil festeblødning!

Jeg var på tidlig UL på fredag, fikk da vite at jeg var 8 + noen dager. Hun målte fosteret til ca 18mm, og når jeg leser her inne på "uke til uke", så stemmer dette ganske bra. Jeg tror fosteret vokser ganske masse nå, så en uke har endel å si. Ifølge "uke til uke" er fosteret ca 31 mm i uke 10.....men noe mer vitenskapelig har jeg ikke peiling på :o)

Men det er klart at hvis dere VET når dere lagde barnet, så vil jeg jo tro at det har mest å si...

Jo men jeg snakket med jordmor Siri på torsdag og hun sa selv at de målene inne på BIM ikke var helt nøyaktige og det var forskjellig fra person til person... Spesialisten jeg var hos mente det var mer sannsynlig at jeg var 8 + noen dager enn 9 + noen dager....

Men hva gjør man når man skal over i 2.tri - tar du utgansg punkt i mens termin eller UL termin?

Det er jo ikke alle som tar tidlig UL og vet dette....?

Annonse

Hei.

Skjønner godt at du blir forvirret, men en uke fra eller til teller ikke så mye syns jeg. Ultralyd i uke 17-20 er jo det som blir mest riktig. Vent til du kommer på den ultralyden, da får du en termindato å gå ut i fra :o)

En spesialist eller jordmor har jo kun ca. dato så tidlig til deg!!!!!

Hei

Jeg har ikke vært på ul men har også to datoer å forholde meg til.

Den ene etter mens og den andre etter el.

Etter mens er jeg 7 uker på vei,etter el 6 uker.Jeg skal forholde meg til mens til uke 12 og etter det så får jeg evt. gå ei uke tilbake.Det har liksom ikke så mye å si da!!!Må vel vente til ul i uke 18-19 til å få rett svar.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...