Gå til innhold

Hodet ikke festet...... førstegangs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og hodet har ikke festet seg ennå.... Når er det vanlig at hodet fester seg?

Er 34+5 i dag...

Er litt nervøs på at jeg må gå lenge over nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 40+2 og hodet er ikke festet her heller (er førstegangs jeg og). Lurer på d samme som deg....Men hodet kan jo "skli ned" underveis i fødselen og da;-)

Skrevet

Hodet var heller ikke festet hos meg når jeg var på sist kontroll (36). Hos mange flergangsfødende fester jo ikke hodet seg, så jeg tror babyen kommer ut uansett om hodet er festet eller ikke.

Skrevet

I følge min jordmor snakker de ikke om hodet er festet så tidlig som derr du er. Hodet er vanligvis for lite til å kunne bedømme ordentlig. Du må nok vente noen uker før du bekymrer deg....

Skrevet

Hmmm... Tror jeg må få komme med en rettelse.. Det er mest vanlig at det fester seg hos førstegangsfødende...

Skrevet

Det har jeg også hørt, at hodet oftest fester seg relativt tidlig hos 1. gangs, mens flergangsfødende kan ofte erfare at hodet ikke fester seg i det heletatt.På den annen side HI, jeg har termin to dager før deg og her er heller ikke hodet festet. Fikk beskjed av JM om å ikks stresse det, og at det som regel ikke har noe å si så lenge vannet ikke går.

Skrevet

Hos meg var hodet ikke festa på kontroll i uke 37, men det var det på kontrollen i uke 39. Så en gang i mellom der festa det seg... Er førstegangs.

Skrevet

Jeg er i uke 39+6 og hodet har ikke festa seg her heller...

Skrevet

Her kan jeg komme med noen trøstens ord til dere jenter som frykter overtid pga at hodet ikke er festet: Hos meg gjorde det aldri det, og jeg er førstegangsfødende.

Lillegutt kom til verden 10 dager før termin, - når jeg kom inn på føden etter at vannet hadde gått, og riene var igang, var hodet fortsatt ikke festet!

Så det er ikke sikkert dere må gå over likevel =)

Skrevet

Er også førstegangs, 38 +5, og hodet er ikke festet. Jeg var litt bekymret for om hodet skulle være for stort, men UL viser at det er det ikke. Jordmor mente at bekkenet mitt er romslig, og at det er grunnen til at det ikke er festet. Jeg satser på at det heller ikke påvirker å gå over termin, bra med oppmuntring fra Camilla over!

Skrevet

Jeg satt senest i forrige uke og kikka gjennom papirene mine fra sist, og da hadde jeg vært på kontroll nøyaktig 1 uke før fødsel. Der sto det HB, Hodeleie-Bevegelig, mao IKKE festet. Gutten kom 3 dager før termin, han, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for overtid unødvendig....

Skrevet

Hva skjer hvis vannet går og hodet ikke har festet seg? Vet en skal ringe føden, men tidligere vet jeg at disse ble hentet i ambulanse og ikke fikk lov til å være oppreist. De måtte legge seg på siden... er det fortsatt slik eller har det kommet noen nye teorier?!?

Skrevet

Hodet kan feste seg så sent som når vannet går.. ingenting å tenke på =) og de har gått bort fra dette med å legge seg ned og ringe sykebil og vannet går og hodet ikke er festet..

Skrevet

Det er godt! høres så dramatisk ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...