Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Gutten min på seks uker har plutselig begynt å spise nesten hver time på kvelden! Hvorfor skjer dette??? Han legger godt på seg og spiser elles hver andre til tredje time.. og ca to ganger på natta! Men mot kvelden er han sulten hele tida! Og da føler jeg at han noen ganger "overspiser"(om det går da??) og da får han vondt i magen! Hva skal jeg gjøre? Noen forslag?
så var vi 4 Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 kan jo være økedager og da går det over etter en dag eller to. det kan også være han ikke får spist seg ordentig mett (noe som kan komme av økedager) og at han eventuelt svelger mye luft og derfor får vondt i magen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Men han har holdt på sånn i ca 4-5 dager! Det kan da ikke være økedager???
anetteLG Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Hei du... Hadde akkurat det samme problemet selv. Men de fleste barn er mye mer sulten på kvelden og det er akkurat da du har mindre melk...derfor spiser de oftere og kan "skifte" personlighet ved at de er mer urolige osv. Grunnen til at han også får vondt i magen er at melken din på kvelden inneholder alt det du har spist den dagen og kan derfor lettere gi magesmerter...prøv MINIFOM..reddet livet vårt. Du får det på apoteket og skal gis før hvert eneste måltid. Lykke til
konami Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 De får jo mye luft i magen når de spiser ofte. Vondt i magen, gråter, får mer pupp, mer luft, gråter mer osv. Raping er trikset Tar han flaske? Prøv å pumpe tidligere på dagen (evt MME) og gi dette på kvelden, etter amming, for å se om han roer seg da.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Det er helt normalt at babyer dier ofte på kveldstid. Hver time er helt normalt! Man har mindre melk, og de må drikke oftere for å bli mette. Melka er også fetere slik at de totalt blir mer mette mot natten, slik at de kan sove lengre perioder uten mat på natt. Mange er nok i samme situasjon som din, så det er bare å stå på. Du har nok melk, så lenge han legger godt på seg - så du er igrunnen kjempeheldig! For det hadde ikke jeg... Jeg ammet nesten hver time på dagtid de første to måneder, så jeg fikk ikke gjort annet. Men det var jammen verdt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå