Gå til innhold

Svangerskaps diabetes..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag var jeg til glukosebelastningstest, og fikk vite at jeg har svangerskapsdiabetes. Har fått time i morgen for opplæring i blodsukker aparat og greier, men jeg har nå så forferdelig dårlig samvittighet overfor den lille i magen.

Er det noen som vet hvordan dette påvirker ham? Er det lettere for ham å få diabetes nå som jeg har det?

Har sluttet så godt jeg kan å spise sukker, men er så redd for at den lille har tatt skade av dette.

Noen som vet og kan svare meg?

Er så trist nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om dette gjelder svangerskapsdiabetes, men d gjelder i hvert fall vanlig diabetes: siden d produseres mindre insulin enn vanlig produserer barnet i magen mer for å kompensere slik at hans/hennes blodsukker blir normalt. Dette fører ofte til at barnet, rett etter det er født, kan ha litt lavt blodsukker pga. at det fortsatt produserer mye insulin (som "tar vekk" sukker fra blodet). Vel å merke stabiliseres dette automatisk etter hvert. At barnet ditt har mer sjans for å få diabetes tror jeg ikke. "Vanlig" diabetes er ofte arvelig, men siden svangerskapsdiabetes oppstår kun gjennom svangerskap ser jeg ikke grunn til at han/hun får det. Slapp av du:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...