Gå til innhold

Bilstol eller bagnett i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere andre skal bruke når babyen kommer...??

Det sies jo at nett ikke er så sikkert lengre,men syntes egentlig ikke barn sitter så godt den første tiden i bilstol.Iallefall ikke lange tiden av gangen.Vi skal låne nett å bruke viss vi skal kjøre langt.Har Acta Graco sin stol med base fra Emilie,da brukte vi også litt nett.Men syntes de sitter så bratt med basen,så skal droppe den i begynelsen denne gangen.

I dag er det 80 dager igjen.....

Lykke til alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tenkt til å bruke bilstol. Skal vi på lengre turer låner vi bagnett, sånn som dere også har tenkt.

Skrevet

Acta Graco autobaby kommer i november/desember med ny base, som kan reguleres slik at barnet ikke sitter så bratt. Personlig kommer vi IKKE til å bruke bag/nett eller boxette, sikkerheten er betydelig dårligere enn ved bruk av bilstol. Hvis vi skal kjøre lengre strekninger enn maks 30min, legger vi inn pauser.

ps: dagene går superfort :D

Skrevet

Bare spør; kan det setet brukes i lavere vinkel mens ungen sitter i bilen? I følge trygg trafikk er halve cluet at babyen sitter i en vinkel på 40(?) grader for å være så sikra som mulig.

Skrevet

Jeg skal ha både nett og bilstol, for hvis han er våken kan jeg bruke sete og hvis han sover er det praktisk med nett, slik at man slipper å kle på og styre slik at han våkner.. dem sitter veldig bra i noen stoler hvertfall. jeg har 85 dager igjen. Hvor er du kommer i fra?

Skrevet

nå vet jeg ikke helt om jeg skjønner hva du mener... men for vår del er det fine med den nye basen at setet vårt (bilsetet altså, ikke babystolen) heller en del i utgangspunktet, så med den nye basen har vi mulighet til å ha helning på babystolen så nært opptil den anbefalte vinkelen som mulig - noe vi ikke kunne hatt med "gamlebasen".

Skrevet

Hei A.K

Kommer ifra Nord-Trønderlag

Enn du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...