Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Er det noen som vet hvor lenge man må ha jobbet i en bedrift for å kunne levere egenmelding ved sykt barn?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Tror de fleste har 1 mnd på sykt barn. Er for tiden vikar, og har vært innom endel forskjellige plasser. de fleste har da 1 mnd for sykt barn, og 2 mnd for egenmeding personlig...
Gjest Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Mener at du må ha vært ansatt i 14 dager, det er iallefall slikt i kommunen jeg jobber.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Da spør jeg et oppfølgingsspørsmål; hvor mange "syktbarn"-dager har man i løpet av året, og regnes disse som "egne" dager, eller tas de av det totale antallet egenmeldingsdager man som ansatt, har?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 10 dager for sykt barn og det er "egne" dager, du har fortsatt dine når det er du som er syk.
Gjest Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Presisering: 10 dager per forelder til sykt barn/syk barnepasser per kalenderår. Enslig forsørger med hovedomsorg: 20 dager Hvis mer enn to barn: 15 dager per forelder, og det dobbelte hvis enslig forsørger. Spesielle regler gjelder for kronisk syke barn.
Zuzi Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Per kalenderår, det vil si fra 01.12 - 31.12, ikke sant...? mao når jeg startet i jobb igjen i september, så har jeg 10 dager å bruke ut dette året, ikke sant..? Er så usikker på dette her...
Monstermamma Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Nei, sykt barn-dagene går ikke gjelder ikke for hvert kalenderår (iallfall ikke hos oss). Både egne sykedager og dager for sykt barn/syk barnepasser går ett år fra første sykedag. Dvs leverer du egenmelding på sykt barn i dag 06.11.06 har du 9 dg igjen frem til 06.11.07. Men det jeg lurer på er: hva gjør man når man har brukt opp de 10 dg? Får man sylmelding da? Vi var hjemme 4 dg med ørebetennelse for noen uker siden; flere slike runder og dagene flyr.....!
Livmor Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Sykt barn dagene gjelder per kalenderår (1.1 - 31.12). Da må det være noe rart hos dere, Monstermamma. Disse 20 dagene totalt (10 per forelder hvis man bor sammen) holdes adskilt fra dine egne egenmeldingsdager. Egenmelding for egen sykdom går fra første sykedag og et år framover. Jeg har akkurat vært hjemme med sykt barn, og sånn er det hos oss. Mener ganske bestemt at det er sånn i lovverket.
Monstermamma Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 OK, da er det sikkert jeg som har tatt feil da! Var så sikker på at det var det samme. Ettersom du nettopp har brukt det rekner jeg med at deu har rett Livmor.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 Jeg har jobbet i både stat og kommune og da gjelder det slik Monstermamma beskriver det.
iznogood Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 Er vel ikke så mye å stusse på dette. http://www.nav.no/page?id=344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå