Gå til innhold

Flere som er plaget av åreknuter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått åreknuter fra låret og ned til ankelen på høyre ben. Høyre ben er litt lengre enn venstre, så derfor bare på det benet.

De er skikkelig ømme og klør, klør, klør. Har prøvd støttestrømper men det hjelper ikke noe særlig. Vet at man skal sitte med bena høyt men jeg jobber i butikk, så det er ikke særlig aktuelt.

Andre som har dette problemet og som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli litt bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snufs, har ikke tips, bare sympati, da jeg også har fått disse dumme knutene:(

Blæææh, sier nå je, prøver å ha bena høyt når jeg kan, men er ikke så lett, syntes det er vondt å gå med støttestrømper.....

Har fått på venstrebenet jeg, fra kneet å nedover.....snufs!!!

Skrevet

Usj ja, ikke noe morsomt! Fikk det for første gang når jeg gikk gravid med nr. 1, og det gikk ikke helt bort. Nå er de der igjen mye tidligere og dobbelt så ille. Kan ikke huske at det gjorde vondt og klødde sist.

Uff, ikkeno vakkert heller.

Skrevet

Støttestrømper tar ikke bort knuter, men avlaster litt for dem som er der allerede og sørger for at det ikke blir flere underveis.. Så for all del ikke slutt med støttestrømpene.. Det er tips nr1,, og tips2 er å ha beina høyt når du kan,,, skjønner at det ikke lar seg gjøre på jobb,, men når du er hjemme bør du prioritere det litt..Og råd3 er å ikke være veldig stillesittende hjemme.. Mye sitting er visst ikke bra for knuter..

Jeg hadde hoftehøye strømper sist.. Denne gangen kom problemet tidligere og som sagt av pikemor her: det er minst dobbelt så ille denne gangen. Så jeg har investert i støttestrømpebukse.. Mitt problem er fra ankel til underliv på høyre side.. Stakkers kjønnsleppene mine..

Skrevet

Har også problemer med åreknuter (og som et par andre sier her, bare på høyre bein. Er ikke det litt merkelig?) Fikk dem med nr 5. Gjør skikkelig vondt når jeg står. Bruker støttestrømpebukse, og det hjelper fantastisk!

Skrevet

Sympati herifra og...

Bruker støttestrømper, men har fått fleire åreknuter etter eg starta m d...

Men skal bruke de ut svangerskapet for d... ikkje så stress.

Når eg snakka m legen min om d lille problemet mitt, sa ho berre at åreknutene forsvinner etter fødselen. Hvis de ikkje gjør d, kan man operere de bort... Ikkje altid like mye sympati å få fra legen syns eg....

Skrevet

Jeg er skikkelig plaget med det på venstre ben bare, fra lysken og ned til ankelen. Har brukt støttestrømpebukse siden uke 12 (midt på sommeren!) og syns hvertfall det hjelper. Klarer nesten ikke å gå på det benet om natten hvis jeg skal opp for å tisse (da har jeg jo ikke str.buksen på!).

Ingen andre råd enn å bruke dette, stå minst mulig men gjerne gå litt tur (det hjelper for meg), ha beina høyt når mulig. Jeg merker også god lindring ved varmt karbad, men effekten forsvinner desverre så snart jeg går ut av badekaret.

Ingen hjelp og trøst å få hos legen her heller. Han bare noterte det på skjemaet og spurte om jeg brukte støttestrømpe, noe jeg jo gjorde.

Trøsten er at mye forsvinner etter svangerskapet, men for meg ikke alt... Hadde en ganske stygg utstående åre igjen på leggen etter forrige svangerskap. Kan visst operere sånt men man bør da være ferdig med svangerskap, ellers kommer de bare tilbake igjen.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter. Skjønner det er mange som har dette problemet. Har to par støttestrømper og de syns jeg ærlig talt er helt for jævlig å ha på, men jeg skal invester i støttestrømpebukser. Ser det er flere som snakker varmt om dem her.

Kjøpes de på apotek eller helsekost?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...