jojjo Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Jenta mi har hele tiden hatt en "godside" å legge hodet til, snur henne og så går det tilbake hele tiden. Har tenkt at det kommer til å rette seg når hun begynner å snu seg etter det som skjer, gjør det litt nå..Men i det siste så blir hun skikkelig sinna når hun skal ligge på magen og hever seg som en "banan". Ser ikke noe godt ut. Har vært hos fysioterapeut og de har sagt hun bare må og at jeg må holde henne slik og slik så hun får trent..Skriker som en stukken gris, blir sliten og trøtt, funker ikke noe særlig bra..Noen med erfaring?
så var vi 4 Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Martin er skjeiv i hodet sitt, men det har begynt å rette seg av seg selv etterhvert som han har begynt å sitte mer og styre selv på gulvet. Ikke vært hos fysio. Men synes ikke det er særlig lurt å la en baby skrike som en "stukken gris" som du sier.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Min første lå lenge i seteleie, og ver derfor ganske "skjev" da hun ble født. Vi hadde oppfølging fra fysioterapeut frem til hun var 15 mnd (da begynte hun å gå). Vi gjorde øvelser i starten, og passet på at vi henvendte oss til henne på den "feile" siden, snudde vogga silk at hun måtte se andre veien hvis hun skulle se mot nattlyset etc. Den synlige skjevheten var borte tidlig, men det var godt å få oppfølging lenge. Lille psinsessen vår her skrek også da vi skulle gjøre øvelser, men hun vendte seg til det etter hvert. Håper det ordner seg for dere, lykke til )
jojjo Skrevet 5. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2006 Nei skrikingen fører jo til at jeg gir opp ganske fort..Hun gjorde det hos fysioterapeuten og. Men det er jo ikke noe rart når hun blir holdt. Er ikke så bekymret for hodeformen egentlig, det har jeg hørt retter seg ut etterhvert siden skallen er så myk. Men hun bør jo ligge på magen for å bli sterkere..Men det ser jo ikke noe spesielt sunt ut når hun liksom vrir hele kroppen i en sånn rar stilling. derfor fysio sier hun må holdes i rett stilling. Huff. Det er vel det verste en baby vet, å bli holdt fast.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 http://kiss-kidd.no/ Kan være verdt å sjekke ut.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 min var på sitt "skjeveste" da han var 3mnd, då ble jeg bedre til å legge alle lekene på "den gode siden" også når han lå på ryggen under babygymen..så lot jeg heller den stå på siden av den, bare for å få han til å snu seg den veien! Gikk også så langt at jeg la han forran tv`en sånn han måtte snu seg til motsatt side..dette funka best for oss! Han er nå 6 1/2 mnd og er helt fin nå..ser ikke hvilken side jan var skjev på!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Høres ut som KISS og da bør man vel ikke strekke? Her ordnet det seg etter 3 behandlinger hos manuell terapeut. Fikk en ny baby etter det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Syntes dette høres ut som KISS jeg? Min sønn var akkurat slik og fysioterapeuten henviste oss til manuell terapeut. Vi var der 3 ganger:) Etter første behandling hadde vi en ny gutt. Han hadde låsninger i nakken og bekkenet. Vi var super fornøyd med behandlingen....så der er vært et forsøk. Du trenger ikke henvisning...bare å ringe å bestille time selv. Nå vet ikke jeg hvor dere bor...men i oslo fikk vi time 2 dager etter at vi ringte.
Fikk maibaby06 Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Syns også dette høres ut som kiss. Vi har vært til en behandling for det nå hos manuell terapeut, har tidligere vært hos fysioterapeut og fått tøyeøvelser. Dette er helt feil for kiss-barn. Vil derfor anbefale deg å se om du kan få time hos en manuell terapeut. I oslo er det veldig lett å få time, og uansett kan de jo berolige deg hvis babyen ikke har det.
jojjo Skrevet 5. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2006 hva er manuell terapeut? Aldri hørt om KISS jeg før nå, var på vår første time hos fysioterapeut på fredag. Sånn som jeg forsto det fant de ingen "feil" men at hun på en eller annen måte hadde lært seg å bruke mest den ene siden av kroppen. Og at det muligens var en stivhet øverst i nakken..Nå ble jeg utrolig usikker.. Hører med til historien at hun er litt prematur/dysmatur (uke 35+6, 2kg), og at vi så med en gang at hun likte en side litt for godt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #11 Skrevet 5. november 2006 Det er desverre slik at kunnskapen om KISS er relativt ny her i Norge. Er ikke alle som er oppdatert i ulike faggrupper. I Tyskland f.eks. er dem langt fremme på dette området. En manuell terapeut er en som er utdannet fysioterapeut men som har videreutdanning. Vil absolutt råde deg til å få noen som har greie på det til å undersøke han. Vi tok kontakt på siden jeg ga til deg for å få vite hvem som kunne noe om dette i vårt område. Synd om det ikke blir oppdaget. Er så utrolig lett å bli kvitt plagene dersom hun får behandling. Lykke til!
Prinsemammaen Skrevet 5. november 2006 #12 Skrevet 5. november 2006 Dette høres VELDIG ut som Kiss!! Blir forundret om det ikke er det, for å si det sånn!! Du burde dra til en manuell terapeut. F.eks. Ute Imhof. Holder til i Oslo. Sjekk ut www.kiss-kidd.no og www.kiss-kiddforum.com Hvordan var forresten fødselen??
jojjo Skrevet 5. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2006 Var planlagt keisersnitt som gikk helt greit. Hvordan er den behandlingen? Blir nervøs hvis noen begynner å "knekke og brekke" i nakken hennes.. Men hvis hun har hatt en godside hele tiden så kanskje hun har hatt et problem fra begynnelsen av? Syns liksom det har blitt verre de siste ukene, men kanskje det bare virker sånn siden hun nå er mer aktiv og tidligere bare sovet og lagt på seg. Før ville hun ligge på magen, ihvertfall på kroppen min når hun var litt sliten, også horisontalt, nå er det helt uaktuelt å ligge på magen syns hun. Kan se skjevt ut på ryggen og, men bare på magen hun er ubekvem og er helt "banan"..
Fikk maibaby06 Skrevet 5. november 2006 #14 Skrevet 5. november 2006 ingen knekking og brekking:-) Var også skeptisk til det, men det virket ikke som behandlingen gjorde han noe. Tror de presser på noen punkter for å løse opp låsninger. Han virket ikke så stiv i ryggen etter behandlingen. Bor du i oslo? Anbefaler i tilfelle barneklinikken, ved Ute Imhof. Han har sovet bedre siden behandlingen. Før la han seg etter midnatt, nå er det stort sett åtte-ni tiden:-)
jojjo Skrevet 5. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2006 aldri hørt om kiss jeg, men ettersom jeg leser så er det jo mye som stemmer da. Hun hater nå å ligge på magen. Har treg mage (ikke forstoppelse), kanskje det er pga det? Skriker på magen, og blir grinete og trøtt etterpå, sovnet tidligere både i dag og i går..Skal til fysio igjen i morgen, skal ta opp dette altså! Huff, bekymret nå..
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. november 2006 #16 Skrevet 5. november 2006 Hvis fysio mener det er stivt øverst i nakken så er det lurt å gå til manuellterapaut. Disse er en blanding av fysio og kiro med nakken som spesialfelt. Jeg har nettopp vært der med vår datter som ligger med hodet i knekk bakover mot venstre. Etter en behandling har hun allerede blitt mye bedre. Jeg hadde lest masse om kiss før jeg kom dit, men som terapauten sa: "dette er en typisk motediagnose som omfatter veldig mye." Vår datter har en liten låsning mente hun. "Hun har vel litt kiss, da" sa terapauten og smilte. ;-) Det er manuellterapautene som vet mest om kiss og som stiller diagnosen. Synes du skal få deg en time hos manuellterapaut så fort som mulig så får du bekreftet eller utelukket kiss. Det ser veldig dramatisk ut når du leser på siden til kiss-kidd, men vår datter er langt fra som det du ser der, så det finnes mange varianter.
Fikk maibaby06 Skrevet 5. november 2006 #17 Skrevet 5. november 2006 Jeg var også det, men har lest masse på forum om andre som har blitt bra etter behandling hos man terapeut. Vi gikk lenge til fysio men jeg ville ikke slå meg til ro med det (syns også symptomene stemte), før jeg hadde sjekket om han hadde kiss. Ville gjort dette selv om fys sier at det ikke er nødvendig:-) Hos barneklinikken skulle det ikke mye undersøkelse til før de fant låsninger.
jojjo Skrevet 5. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 5. november 2006 ok..prøver å ikke bli hysterisk...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #20 Skrevet 5. november 2006 Hei! Ikke noe å bli hysterisk for. Insister på å få henvisning til manuell terapaut. Jeg hadde en veldig skjev baby (dette er vanligere enn vi tror) og fikk kun 2 behandlinger så var alt bra! Du kan også gå til kiropraktor, de gjør det samme, men på litt forskjellig måte. På min baby var det låsninger i noen ledd som ble løsnet, og thats it! Nå er alt bare bra! Lykke til
Mamma katt Skrevet 5. november 2006 #21 Skrevet 5. november 2006 Hei! Datteren min har ogå alltid hatt en favorittside, og jeg har bekymret meg for dette fra dag en etter å ha lest om kiss. Tok det opp med HS og lege, men de sa at det var helt vanlig og hadde ikke hørt om kissengang... Men da hun begynte å bli temmelig flat i bakhodet tok jeg selv kontakt med en kiropraktor som jeg fikk anbefalt og som har spesialisert seg på barn. Han fantl en låsning i nakken med en gang, og vi har nå hatt første behandling. Jeg synes jeg merker bedring alt, nå sover hun for første gang fre åtte - ni tiden på kvelden slik som jeg ser noen over og opplever. Hunsnur også hodet mer mot andre siden. Men lurer på en ting: over der hvor hun er blitt flat i hodet har hun en myk klump, akkurat som om det har samlet seg veske el.l. i den. Har ikke vondt når jeg trykker. Noen som har det samme?
♡ A & E ♡ Skrevet 6. november 2006 #23 Skrevet 6. november 2006 uansett tror jeg det er viktig å ikke bli hysterisk og se symptomer her og der men selvfølgelig gå å sjekke hvis du er i tvil. sønnen vår er skjev i hodet, det fordi han fant ut at det ene brystet er så mye bedre enn det andre og fordi jeg selv syntes det var lettere å holde han den veien da vi strevde ,med ammingen i begynnelsen. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå