Gå til innhold

Krav på gratis behandling?

Anbefalte innlegg

HAr man krav på gratis behandling hos fysioterapeut hvis legen henviser med den grunn at du har bekkenplager?

Har bekkenløsning, fikk det med førstemann. fikk det gradvis tilbake etter fødsel. Så fikk henvisn til en fysio. som har god greie på bekkenplager pluss at hum utfører akupunktur. Men er det slik at hvis jeg får legen til å skrive på henvisning nå når jeg er gravid at jeg har bekkenplager så trenger jeg ikke betale? Må legen sende ny henvisning da siden den forrige var før jeg ble gravid? 2 mnd siden....Noen som vet hvordan jeg skal gå frem?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6970347-krav-p%C3%A5-gratis-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt i forbindelse med graviditet skal være gratis etter som jeg har skjønt. Da jeg gikk med nr. 1, fikk jeg dekket vanntrening for gravide siden jeg hadde BL (og det var utrooolig deilig! Vanntrening altså, ikke BL!!!). Men det er jo bare å spørre legen for sikkerhets skyld. Du må nok ha ny henvisning ja.

Hilsen også Telemark:-)

Legen må skrive på henvisningen: Bekkenløsning og bekkensmerter med gangvansker. Da får du dekket bassengtrening og fysioterapeut/manuellterapeut. Gikk over til bassengtrening og manuellterapeut etter å ha brukt masse penger på kiropraktor.

Anbefaler bassengtrening hvis du har mulighet til det!

Syns dette er litt rart jeg. Var til min første fysioterapitime i dag og måtte betale 300kroner for tjue minutter. På min henvisning står det bare bekkenløsning. Men jeg har søkt på aetat/ nav sine sider om trygderettigheter ved fysioterapi behandling og der står det at man kun er fritatt egenandel ved kroniske leddsykdommer. Egenandelen varierer visstnok etter hvilken fysioterapaut du velger. Fysioterapauten bør vel vite hvilke regler som gjelder?

Annonse

Du får gratis fysio i svangerskapet og i 6 måneder etterpå med bekkenløsning.

Nye regler kom i sommer om at man ikke skal betale egenandel lenger.

Men da må jo fysioterapauten ha komm/stat. avtale da.

Står det Bekkenløsning , problemer med å gå og/eller stå eller vansker, gangvansker eller lignede er det nok.

Har du problemer etter 6 måneder har du kronisk bekkenløsning og det heter bekkenleddsyndrom, det er varig og kan gi deg gartis fysio og annet fra NAV, men det må søkes av fysio eller/og lege, kommer an på hva som må til der du bor, reglene er litt forskjellig TOLKA rundt omkring.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...