Gjest Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 vi skal kjøpe vogn i morgen. har dere noen tips til hva man skal se etter?
konvall Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Det spørs jo hva du liker, men på denne tiden av året bør du ha store hjul og 4 stk av dem. Tenk på at du skal gå i snø. Synes kombi vogn er best. Har hatt simo de to andre gangene og kjøpt det nå også.......
MM med spire Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 kombi har løs bag ja... jeg har simo kombi, og gleder meg til å ta den i bruk...
Gjest Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 hva er spesielt med simo? er ikke sågod på det her jeg..
konvall Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Er bare et veldig godt og gammelt merke. De har vært i alle år, så de kan å lage vogner.
MM med spire Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Synes de er gode å trille, stødige...med gode hjul. Noen synes de er litt tunge, men det synes ikke jeg... Bestemte meg for simo lenge før jeg ble gravid God plass i vognen er det og, synes ungene ligger lunt der... Her er en link hvis du vil se... Bilder av brio og carena der og... http://194.103.47.10/Brio/Norge/Simo/Kombivogn/Kombivogn?ProdID=620 jeg liker emmaljunga og... tror nettsiden deres er www.emmaljunga.se Simo, Brio og emmaljunga er ikke så ulike egentlig... jeg liker de vanlige klassiske vognene... men det finnes mange sporty vogner og da.... Men de nettsidene vet jeg ikke... )
Soppen Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 tror det er velig etter smak og behag. men kan gi det et tips om at faren kanskje bør vere med å se på vogn (vist dere er sammen da).. For bror til samboeren min og damen hans måtte kjøpe en ny vogn etter 2/3 måneder, fordi vogna var altfor lav til at han klarte å bruke den.. Og det er jo litt greit at mannen kan ta vognen opp dei bratteste bakkene osv.... Pluss det er greit med litt størrelse på vognen.. for barnet vokser jo ettervert..
MM med spire Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Ta deg en trillerunde i butikken med forskjellige vogner, du får nok fort en favoritt... )
Fikk nr to i desember Skrevet 5. november 2006 #10 Skrevet 5. november 2006 Jeg har også kjøpt Simo kombivogn. Det som jeg er begeistret for er at materialet er vindtett og vannavisende. Samtidig er den veldig lun. Jeg regner med å trille mye, og her er det ofte ganske mye snø og slaps, derfor ville jeg ha ei stødig vogn. Håper også at ungen vil sove ute. Plassen i bagen har også betydning, da jeg har voksipose fra før som jeg ville ha plass til. Vurderte duovogn også, men havnet på kombi denne gangen. Jeg ble veldig begeistret for at man kan ta skjermen som er på bagen og plassere den i fotenden når bagen blir for liten. Da blir det jo ganske så tett likevel. Men nå skal ikke jeg påberope meg å være vognekspert, og man kan sikkert finne andre vogner med de samme egenskapene som jeg likte best med Simo, men jeg falt bare rett og slett for den vogna, og så var det ikke noe minus at den var på tilbud. Jeg var også litt "barnslig", og ville ha ei vogn som ikke alle andre har, og her har de fleste Bassom. Vet også at hvis jeg eksempelvis hadde bodd i byen så ville jeg gått etter helt andre kriterier. Vanskelig dette med vogner!!!
Gjest Skrevet 5. november 2006 #11 Skrevet 5. november 2006 takk for tipsa. i forhold til høyde så har jeg tenkt på reg.bart håndtak for sambo er i hvertfall et hode høyere enn meg.
Solsikkemor Skrevet 5. november 2006 #12 Skrevet 5. november 2006 Basson vognene synes jeg er de beste! veldig good erfaring med dem.. om du vil ha en vogn med stor dypvogn del er dette vognen! gå inn på http://www.norskegarden.se/ og se på dem.. man kan bestille de på nett eller dra i butikken. kun 200kr i frakt:)
Hermelina Skrevet 5. november 2006 #13 Skrevet 5. november 2006 Vi har kjøpt Emmaljunga Edge duo kombi. Den har en del tekniske finesser som særlig samboeren likte. Det er teleskop-justering på håndtaket i stedet for knekk, ventilering i bunnen, vendbart styre med bremser både foran og bak, innebygd innsektnett i skjermen og det fulgte med regntrekk, og bagen kan snus etter kjøreretning hvis man ikke snur styret. Dette er med sportsunderstell da. Er veldig fornøyd selv, for det virker som en robust og god vogn, og det er visst slik at med sittedelen kan vogna brukes til barnet er 3 år.
snøbaby Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Har også Emmaljunga Edge duo kombi, som jeg også brukte til forige mann. Kjøpte den av samme grunner som Hemelina, og har vært veldig fornøyd med den. Skulle det være noe negativt er det at den er litt tung å løfte ut og inn av bilen...men er ikke noe problem da. Er ikke tung å kjøre. Skal bruke den denne gangen også...er 2 år gammel og ser ut som ny. Storebror har 3-hjuling som han bruker i barnehagen. Vurdere billig søskenvogn, men er usikker.....ikke noen dyr vogn i all fall.
åsså jeg da :=) Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 har kjøpt simo kombi xtra liker simo nettopp fordi de er litt tunge, tar i litt når jeg triller jeg Brio har en "sov-i-ro" funksjon, som er mer vuggende, venninna mi har den og er veldig fornøyd, jeg derimot HATER det! *ler* så det er veldig smak og behag. kjøpte vognen jeg kjøpte fordi den hadde ett understell med teleskopstyre OG stålkurv under(ikke tøy) regulerbart håndtak ekstra vannavisende stoff ekstra lang bag god å trille sambo likte den og og, skal jeg være ærlig, jeg likte utseeende på den gode hjul og god å trille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå