Herkules Skrevet 8. november 2006 #101 Skrevet 8. november 2006 Nei du gjettet bra du , men du gjettet et høyt tall det var det jeg mente skjønte det du? Gleder meg il å høre E vekt nå ja, Ikke vanskelig å ta igjen disse små pinglejentene fnis:) Oskar er boll men ser absolutt ikke fet ut. en kompakt kar er han. Jeg la han vedsiden av en av jentene i barselgruppa, hun så litt større ut i hue og muligens litt lengre ut virket ikke mye slankere men når jeg løfta a opp så var det som en fjær å regne i forhold til Goingen min.
Molait Skrevet 8. november 2006 Forfatter #102 Skrevet 8. november 2006 joda, skulle bare skryte av meg selv for bra tipping jeg:) Tipper Edvard er rundt samme vekt som Tiril. Men hun er litt lettere å bære da, med sin noe slankere midje og evnen til å ha litt kontroll på kroppsdelene sine. Edvard er foreløpig ganske klædd..hehe. I dag har han på seg adidas dress og ser sååå stor ut. Hvor ble det av lille babyn min? *løpeåfinnefremlyseblåsparkebukse* Også er det typisk at det blir så stille her når jeg er på (les Edvard sover) Ellers er det liv..hå ja da! Blir det av deg a svanine?? Og komme innom en tur med litt oppdatering da cat:) Hørte du hadde en fin natt i natt. Iaf fra halv fire...haha;) M snakket om å ringe H ang pc og besøk. Tror alikevel det blir opp til oss å avtale noe. Ikke for at VI må være sammen for at de skal være det da men. Helgen er foreløpig fri, men kommer an på hu fra nord. Orker du ut da svanine? For 1D-møte? Blir litt mange om alle kommer til dere kanskje. Lørdagen kommer fort (om 3 dager faktisk..) så en evt. plan bør legges. Ikke for at vi bruker tid og frem og tilbake på slikt-not-lol! Skulle du være med å titte på Trondheimsfrøkna herk? Hihi, tittet på de fleste her nå jeg. Må titte på petronella en dag og. *passerdetnoengangfornoenåmøte1Dtro?*
Molait Skrevet 8. november 2006 Forfatter #103 Skrevet 8. november 2006 Og Tiny..bildebestilling pleier å være ganske 1-2-3-følg anvisning da?!
Herkules Skrevet 8. november 2006 #104 Skrevet 8. november 2006 Jepp skal være med å møte tronheimsfrøkna:) Bli sikkert upop i heimen siden det skal kastes ting til dåpen men jeg skal klare det!!! nå er det en som roper....
Molait Skrevet 8. november 2006 Forfatter #105 Skrevet 8. november 2006 Ja også er tråden oppe i 100 alt, og det etter bare 3 dager. Ikke værst:)
♥Tiny Skrevet 8. november 2006 #106 Skrevet 8. november 2006 Pinglejenter??? *fnys* Ingen som slår dobbeltahaka til Tiril vel?? hehe.. Hun går også inn under kategorien bolle Har vært å duppet oss i vannet idag, også kalt babysvømming Tiril er så avslappa i vannet, gidder ingenting egentlig.. Bare ligger å koser seg og sutter på henda Pappa'n var med idag også.. Dukke under gjorde vi også.. Ikke så langt under, men under vannet var det ihvertfall Ingen protester og ingen hyl etterpå Hva skjer på lørdag? Blir det bytur på oss Molle?
Molait Skrevet 8. november 2006 Forfatter #107 Skrevet 8. november 2006 Nei jaggu om jeg vet. Synes 1D får komme med litt tid og sted her snart assa! M vil gjerne være med å bade en dag:)
♥Tiny Skrevet 8. november 2006 #108 Skrevet 8. november 2006 Mandager er en fin badedag eller en helg, men da må vi si ifra en uke i forveien... Bare å si når det passer Det der fotoknotet er at den ikke ville lage den samme størrelsen som jeg vil... De anbefalte en annen størrelse og når jeg skifta den lagde den bare kopier... grrrrr..... Så nå må jeg overføre på nytt.... Jeg kan hele dagen på lørdag jeg, men det er jo lettere å planlegge ut fra tid og sted ja
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. november 2006 #109 Skrevet 8. november 2006 Natta var ikke så verst da, for vi har jo snudd om på døgnet her, så vi er jo ikke trøtte før i 2-tiden. Men snuppa sovna ikke før halv fire og da begynte jeg å bli ganske trøtt. Men hun sover enda da. Fikk pupp i åtte tiden og i elleve tiden, men sovnet dønn igjen med en gang. Jeg har så smått prøvd å vekke henne da, men hun vil bare sove. Så da koser vi oss med frokost vi da ) Blir jo til at vi sover lenge også )
Herkules Skrevet 8. november 2006 #110 Skrevet 8. november 2006 Kjenner meg igjen fra de første ukene cat -kos dere dere Ja 1D hva sier du Skal vi på kafe eller?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. november 2006 #111 Skrevet 8. november 2006 Når begynte det å snu hos dere da Herkules? Og gjorde dere noe for det, eller gikk det av seg selv?? Er jo kjempeglad for at ungen sover 10 timer kun avbrutt av litt amming, men skulle jo gjerne snudd døgnet riktig da..
Molait Skrevet 8. november 2006 Forfatter #112 Skrevet 8. november 2006 Natten var natten her ganske kjapt. Hendte jo man trodde det var dagen kl 03 da men! 2-3 uker pleier de fleste å skille mellom dag og natt. Nå kommer storebror hjem. *gåtolvinduetåvinke*
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. november 2006 #113 Skrevet 8. november 2006 Såre brystvorter ja... eller brystvotter som noen her kalte det Svanine -du som ammer 2 stykker må da ha brystvorter ut av en annen verden om dagen!!
_svana_ Skrevet 8. november 2006 #114 Skrevet 8. november 2006 Skulle bare sjekke om dere hadde savna meg. Herk: Dersom "han veide 7540g mer enn alle som var der på 4 mndr kontroll" så er han nok ganske gedigen, eller de andre veeeeldig små... hihi... ;-D Søte barn har alle sammen Mine små finnes det også bilder av; http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow/436551/offset/14 nå er de blitt litt større, 4 uker i dag faktisk! Hurra! Hatt besøk i dag. I går var jeg litt urven, tror jeg hadde fått tette melkeganger eller noe sånt i det ene brystet. Masserte, tømte, og styra og er bra nå. Heldigvis! Begynte å bli litt redd for jeg hadde frysetokter på kvelden... grøss. Brystbetennelse har man ikke lyst på når man har to små! Har så mye melk at det ikke er alltid de får tømt ordentlig... tror jeg. Cat: Hadde bare litt såre brystvotter helt i begynnelsen (på sykehuset), men aldri vonde. Vi får snakke nærmere ang. besøk Molait. Er visst ikke på msn, får komme meg dit. I går gulpa Adrian på Edvin sånn at han måtte skifte på body og bukse. Ikke en dråpe på seg selv... prøver han å skaffe seg uvenner?? Her er det fast takst at man bare sover maks to timer om natta. Kanskje tre noen ganger. Også tar mating og bleieskift (de bæsjer hele tida) litt tid også, er fornøyd bare jeg får sovet litt jeg. Ikke alltid at de er helt i synk og da blir de ikke mye soving. Greit å ta igjen det tapte på morran da, kjenner igjen det Cat. Adrian er en liten selskapssyk hissigpropp, mens Edvin godt kan sovne av seg selv i senga når han er mett. Det er forskjell på disse barna gitt... Vet ikke hvordan det blir med meg og treff. Har i allfall funnet ut at jeg ikke orker å dra noe sted med disse alene på lenge. Det er alt for mye pes. Kan sikkert komme hit, tror jeg, må spørre H om det er greit først... A snorker litt, kanskje kjøpe sånn blåsenesegreie? Han har noen busesaker inni der... noen som vet om sånn greie er noe tess?
Amabolla Skrevet 8. november 2006 #115 Skrevet 8. november 2006 Hjelpes så lang denne tråden har blitt siden jeg sist var innom og kikket! Nesesuger eller blåsenesegreie har jeg, men får den ikke heilt til å fungere enda-kanskje vesla ikke er snørrete nok. Og vi har vært å veid i dag- hun veier nå 6245 g-stoooor pike:) Når det gjelder å amme under frisørkappen så er det overaskende mange kunder på en frisørsalong som har en unge kobla til:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. november 2006 #116 Skrevet 8. november 2006 Har kjøpt meg sånne albueskjell jeg, så får vi se om det hjelper mot såre brystvorter. Altså det går foreløpig greit, men det er ganske vondt med en gang hun begynner å suge, men så går det seg til da. Men gruer meg til de første sekundene for det gjør vondt!! Så blir spennende å se om disse skjellene har noen virkning. Har ikke peiling på hva lille-snupp veier nå jeg. Blir spennende å veie når vi skal på helsestasjon for første gang ) Ikke har jeg rukket å amme så mange spennende steder heller. Foreløpig har det bare blitt på en benk på metro senteret )
Molait Skrevet 8. november 2006 Forfatter #117 Skrevet 8. november 2006 Sånn hadde jeg med både W og E cat. Dritvondt de første takenen. Går seg til i køpet av et par uker. Altså 1 uke for deg:) De sier det kun er feil ammestilling som kan gi sårhet, men det tror jeg ikke noe på!! Slike albueskjell kunne du fått av meg. Den gang William kom delte de ut gratis på ahus, så tok med noen. Men du betalte vel ikke stort lell. For meg blir det samme ang lørdag. Om vi møtes ute, eller hos svanine, eller her på romerriket. Vi er ganske mange da. iaf 7 stk, om ingen menn blir med. 10 med svanine. 11 med gubben hennes. Blir noe trangt i sofaen kanskje? Er ikke en kafe i gåavstand fra deg da svanine? Kanskje pes uansett avstand. Skal til knekkemannen i morgen, så da er jeg i LS om noen andre også tilfeldigvis skulle være det. Må fikse farsdagsgave. Men hva daaaaa????
*1D* Skrevet 8. november 2006 #118 Skrevet 8. november 2006 Heihei;) Kl 11.00 (åpen for 11.30) på en stor kafè gjerne med parkeringsplass i nærheten (må vel bli på kjøpesenter da vel?) Jeg holder gjerne babyer som trenger å holdes og klemmer mødre som må klemmes;) Bare flest mulig av dere hart mulighet å komme en liten tur;) Jeg har jo ikke mulighet til å bli så lenge heller.... (spør Molle...hehe)
*1D* Skrevet 8. november 2006 #119 Skrevet 8. november 2006 Gjentar dette med at sentrum OSLO er best da!!! Alt annet stjeler tid fra hvor lenge jeg kan være skjønner dere........ Selv om jeg skjønner at det er litt enklere for dere med barn å slippe å reise så langt lissom...
♥Tiny Skrevet 8. november 2006 #120 Skrevet 8. november 2006 Hmmm... det var den farsdagsgaven da... Sa du kakao Molle? hehe... Albueskjell har jeg ikke brukt.. Bare brukt Purelan salve jeg, men så hjalp den ganske bra synes jeg Oslo sentrum er jeg IKKE kjent i (vil helst ikke kjøre inn der heller jeg, men har jo en mann som kan være privatsjåfør jeg... hehe) Men et sted med god is eller kakao så er jeg fornøyd Tulla tok natta nå henne Andre dagen på rad hun slokner før 19!!
Petronella♡mor til to Skrevet 8. november 2006 #121 Skrevet 8. november 2006 Da er Jr seng. Ettermiddagen i dag har han vært blid som en engel og det var skikkelig deilig. Kanskje han bare ikke liker å være sammen med meg alene %"&"/&%#?/=")¤")?=&)/ I dag har vi badet han ved å fylle kansje 10 cm vann i badekaret og legge han oppi der. Det er så ikke ørene blir dekket med vann, men det er litt vann på de også er det vann til midt på siden hans. Så bruker vi en kopp til å tømme litt vann oppå magen hans og det som ikke er i vann så han ikke skal bli kald. Han bare elsker det!!!!! Han spreller med bena, plasker og ler så det "jaller" i hele huset. Det var virkelig en success!! Frisøren gikk bra, men som vanlig ble det litt stress... Vi kom oss avgårde litt senere enn planlagt og i det jeg løfter A ut av bilen (sovende) på LS lukter jeg at han har bomelommet, jippi... Kunne jo ikke la han ligge sånn i over en time. Løp inn på Kulturhuset og ba om å få skifte bleie der, han ble temmelig missfornøyd og det hadde sef tyti ut på strømpebuksa så den måtte også byttes. Nåvel, han sovnet i alle fall igjen og sov til sambo kom å hentet han - flaks med den. Slapp i alle fall å amme under frisørfrakken )) Farsdagsgave ja... Det er jo et evindelig problem - blir liksom ofte til at man bare kjøper noe... Caroline har funnet en gullmedalje på plate eller noe i Europris bladet, hvor det står Verdens Beste Pappa eller noe sånt. Den vil hun gjerne kjøpe, så vi får se. Er jo mest stas at barna bare får gi noe, de er jo stort sett ikke så nøye på hva det er ) Cat - jeg hadde også skikkelig såre brystvorter den første uka ++ med A. Albueskjell har jeg ikke prøvd, men jeg kjøpte Avent Nipple Creme, den smurte jeg på etter at jeg hadde luftet de litt etter hver amming, og det gikk ikke mange dagene før de var helt fine igjen. Svanine - tvillingene dine var også kjempe søte da )) Tvi tvi for at tulla di fortsetter med å legge seg kl 19 da Tiny. A har justert leggetiden sin selv nedover og nedover så han legger seg også mellom 19 og 1930 (har gjort det i ca en måned) og det er skikkelig deilig å få litt voksenkveld (storesøster legger seg ca 20). Og det er veeeldig snart!! )
Petronella♡mor til to Skrevet 8. november 2006 #122 Skrevet 8. november 2006 Oh shit, der hadde jeg mye på hjertet, det ble veeeldig langt - nåvel, for den som orker lese igjennom ))
Herkules Skrevet 8. november 2006 #123 Skrevet 8. november 2006 Pirk, det derre med vekta altså ja det var bare ett pittelite komma som manglet, eller punktum om du vil:) , jeg er åpen for hvor når bare bli enige:) Det er noe dritt med ordentlig rydding, det blir så rotete først:( Min mann monterer det er et H...... å høre på blir så mye banning
Herkules Skrevet 8. november 2006 #124 Skrevet 8. november 2006 Amalia:jenta di er jo også stor da ja, hun er måned yngre enn Oskar. 10 uker eller noe hun nå da?
Molait Skrevet 8. november 2006 Forfatter #125 Skrevet 8. november 2006 Justere ned ja, det hadde vært fint. Her har vi gått fra mellom 20 og 21 til mellom 23 og 24! Endelig litt tyst. Sitter i plingplongstolen. Skriki og kava lenge nå. Og jeg begynner å bli ille dårlig. Hals og frys og svimmel. Blæ altså, har ikke tid til det! Ingen andre som er i LS i morgen? Har time kl 14. Tenkte å dra hjem etter den. (les kø) Gave ja...sukk.. Hvem sa kakkao?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå