Gå til innhold

Kjempefrustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg er så frustrert!! har en gutt på 5 uker, og de siste 2 ukene har det vært kluss med ammingen. Han har begynt å glippe taket, det blir sutting og smatting og vondt for meg. Jeg legger ham til på nytt gang på gang, men det samme skjer. Innimellom har han små økter der det går greit. Det gikk så fint i begynnelsen og jeg var så glad for at vi fikk det til siden jeg hadde problemer med storebroren hans. Nå er det et ork, og jeg koser meg ikke i det heletatt! Forstår ikke hva jeg gjør feil, for jeg syns jo jeg gjør alt "etter boken" og han gaper høyt og får mye av brystt i munnen og alt det der! Har toppet seg litt for meg i helgen og vært en del tårer, spesielt når han gjerne har "vært flink" store deler av et måltid for så å smatte seg gjennom det neste. Da forsvinner det lille lyset jeg så i enden av tunnelen..... Er typen som skal klare alt selv og "venter alltid til i morgen" før jeg vil be om hjelp. Har vel skjønt at jeg må ringe noen i morgen før det går for langt for både meg og småtten... Har masse melk og vil jo ikke slutte å amme heller!

Ville ikke noe spesielt med dette egentlig... bare få ned frustrasjonen min og kanskje et og annet oppmuntrende ord/råd!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør absolutt ringe en ammehjelper e.l. før du blir skikkelig sår. Kanskje du kunne fått noen proffe til å se på teknikken.

Har ikke så mange oppmunterende ord, bortsett fra at du ikke er alene om å ha litt ammeproblemer i starten. Når gutten din først får dreisen på det, kommer det til å gå lekende lett!

Skrevet

Hei Lenda.

Sikkert dumt spørsmål, men har du prøvd forskjellige stillinger? På ammehjelpen.no ligger det video av forskjellige stillinger osv. Jeg sleit med at babyen min plutselig ikke ville ta pupp, men da var han bare et par uker. Jeg fikk han til å drikke skikkelig ved å bytte stilling, og nå går det bra.

Men enig med det andre svaret du fikk, ring en ammehjelper. Det har jeg gjort et par ganger, og det hjalp meg. Mye bedre enn å snakke med helsesøster faktisk, disse damene snakker av egen erfaring og er utrolig støttende. Var faktisk nesten like viktig med de trøstende ordene som med rådene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...