Gå til innhold

Ja jenter, noen som også har lagt på seg......mye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i uke 23 nå, og har gått opp 14 kg siden rett før sommeren.

Det var da jeg sjekka vekta sist. Blei gravid midt i juni, og med et slaraffenliv i sommer og lite trening (mot normalt 4 ganger i uka) + at jeg nå har vært forkjøla HELE svangerskapet, så har det ikke blitt noe videre trening heller..

Jeg synes selv det ikke ser ut som jeg har gått opp så mye, og andre sier også at det viser bare på magen...

men altså 14 kg..

Syns folk blir litt for opptatt av det med å legge på seg!.. Vi har trossalt et barn inni oss, og kroppen vil legge på seg det den trenger!

De fleste klarer også fint å få det av igjen etter fødselen så!..

Spise sunt og bevege oss, det er det viktigste, både for oss og for babyen! :)

Hei, slenger meg på her eg...=) Er nå i uke 20 og har lagt på meg 10 kg så langt:) Men syns ikke vi gravide skal bli for hysteriske ang vekta akkurat i graviditetet, men ikke spis for 2! Men vekta peiker nedover igjen etter en tid som småbarnsmor =)

Annonse

Åhh synne +1

Det var godt å høre at jeg ikke er alene, får høre det samme, men jeg ser at jeg er blitt rundere i ansikt og andre steder, men jeg bekymer meg ikke. Regner med at det er en grunn for denne økningen!

hei.

Jeg er i uke 23 og hittills lagt på meg 8.5 kg.

Håper ikke på en voldsom vektøkning, men tar det egentlig helt med ro. Får ta de problemene etter barnet har kommet og jeg er ferdig med å amme.

Nå er det bare kosen som gjelder...men er jo bevisst på inntaket da.

Spiser mye frukt og får i meg mye vitaminer og fiber. Det kjennes ut som om småen trives hvertfall : )

Jeg er nå 21 uker med nr 5 og har gått ned 2 kg. Skjønner ikke det, for jeg spiser som vanlig. Det skal bli spennende og se på utviklingen videre. De to første svangerskapene gikk jeg opp 20 og 21 kg. Det tredje svangerskapet ble det 18 kg. Sistemann hadde hastverk og kom 6 uker før tiden. Da hadde jeg gått opp ca 12 kg. Siden vi da er en stor familie fra før av og alle er aktive på forskjellig vis så tror jeg at det kan være grunnen til at vekten ikke går oppover denne gangen. Jeg jobber også mere enn tidligere. Det skal ihvertfall bli spennende framover.

Annonse

heisann!

idag har jeg vært hos jordmora på kontroll og her er det 8,5 kg i pluss! er nå i uke 25 og jordmora mente dette var heeelt normalt!=O) er ikke den som springer på vekta hver dag å er hysterisk! (har ikke vekt).. hehe.. synes ikke dette er så mye foreløbig med tanke på at jeg er godt over halveis og har vært 100% sykemeld pga bekkenløsning siden uke 16! lykke til videre jenter!!;) og ikke tenk så mye påvekta! det fikser vi senere!! ;O)

Er i uke 21 og har gått opp nesten 1 kg. Spiser helt vanlig, men er nok mer bevisst på å bytte snopet med frukt og pastiller.

Håper på liten vektoppgang siden jeg la på meg 24 kg da jeg gikk gravid i fjor! Og de kiloen var IKKE lette å få av, bare så det er sagt... Var fremdeles i 6 kg+ da jeg ble gravid denne gang, så derfor har jeg mer enn nok å ta av=p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...