Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Vi skal reise til Thailand på ferie i januar og luerer på hvordan det er å bli gravid før vi drar dit? Er det dumt, med tanke på bakterier o.l. eller har ikke det så mye å si?

Vi har veldig lyst til å bli gravid nå og vet ikke om vi klarer å vente. Hatt en SA i juli=(

Hva hadde dere gjort?

Håper noen kan svare meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6968327-hva-hadde-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde egentlis vært litt reservert med tanken på en sånn tur. Iallefall hvis jeg planlegger å bli gravid.

Det er ikke bare bakteriene som er skumle, det er den langt flyturen (med trykk), varmen, ukjent mat, stress osv også.

Jeg tror jeg enten hadde utsatt ferien, eller utsatt prøvingen.

Er innmari trist om den skulle ende opp i en SA.

Lykek til med valget :)

vi har venner som reiste på thilandferie FOR å bli gravide der, ferie, avslapning bier og blomster. vær forsiktig med hva du spiser hvis du er gravid og ta med idoform feks. pluss tran og folat sikkert..jeg flytta til tsjekkia da jeg var 4 mnd på vei, men thailand er annerledes, snakk med en lege om hva han anbefaler mht vaksiner og graviditet, og spør om råd!! det er vel litt forskjell også om dere skal på hotellferie eller landeveisvandring...

har dere først en mulighet til å reise til thailand ville jeg reist, ikke sikkert dere får en sånn mulighet igjen.

det har jo litt å si hvor lenge dere skal være vekke også

Jeg bor faktisk i Asia, og her er det blitt saa moderne og vestlig atte, du kan velge aa reise og du kan velge aa bli hjemme. Dersom du velger aa reise, saa selger de tran og folat i Thailand. Dersom du velger aa reise, saa kan du jo bare gaa litt paa Thai restaurant (eller lage thai mat selv) foer du reiser, saa faar magen din vent seg til bakteriefloraen dersom du har tenkt aa spise veldig eksotisk der nede. Velg et 4 stjerners hotell (boer koste ca NOK 400 pr natt tenker jeg) og spis paa hotellet og paa litt "finere" restauranter - som ikke er dyrt i det hele tatt, hvor de er vant til kunder "med behov" og hvor kjoekkenet er rent og anerkjent. Angaaende flyturen saa er ikke trykket i saa store fly noe aa frykte, du maa helt ned i smaa passasjerfly foer det med trykket virkelig har noe aa si, men dette kan du sjekke helt noeyaktig med f.eks. SAS eller en lege. Det er ofte viktigere aa foele seg trygg naar en skal paa tur, enn aa overbeskytte seg og vaere nervoes.

Jeg spiser det meste, og da jeg flyttet hit, hadde jeg ikke nevneverdige reaksjoner paa maten heller, ingen av oss tre forresten hadde det. Det gaar forresten fint an aa vaere i Thailand og spise vestlig hele tiden, det er ikke noe problem.

Det kan ogsaa ha litt aa si hvor du skal hen, f.eks. Phuket eller Bangkok boer vaere helt fint, det er nok - som noen nevner - loffing og veldig oekonomiske overnattingssteder/spisesteder som ikke anbefales.

Ellers saa tror jeg ogsaa at jeg ville soerge for mye ro og fred baade to dager foer reise og de to foerste dagene du kommer fram, saa immunforsvaret er mest mulig paa topp, da boer det meste gaa fint.

Men, som lieovr sier, oensker man aa vaere heeelt 100% sikker, saa skal man ikke finne paa saa mye sprell.

Dette var ment som informasjon, ikke direkte raad. Lykke til dersom du drar! Litt sol i vinteren kan jo gjoere underverk for det meste... =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...