Gå til innhold

Rett til fødselspenger?

Anbefalte innlegg

Har jobbet på samme sted i 4 år. Har vært sykemeldt 100% i 1 år etter en bilulykke, og har nå jobbet 50% i 5 mnd.

Jeg sliter med vond rygg, og får 50% lønn fra arbeidsgiver, og 50% rehab. penger fra trygdekontoret.

Jeg har ønske om å bli gravid, men lurer på hva jeg har rett til å få av fødselspenger? Hvis jeg blir gravid nå, regner jeg ikke med å jobbe 100% mellom svangerskapet. Hva får jeg da av penger etter fødsel?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6967994-rett-til-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, det var godt å høre. Takk for svar.

Har ventet med å bli gravid en stund nå pga av ryggen, men ser jo nå etter 2 år med smerter, at jeg kansje skal slite med disse smertene en stund.

Har nå begynt å tenke slik at hva hvis jeg har vondt om 2 år igjen også. Kan jo ikke vente i all evighet heller. Nærmer meg 30 år.

Er det noen som har erfaring med vond rygg før graviditet?

Har ei venninne me rygg og hofteproblemer som går på medisiner . Når hun er gravid kan hun ikke ta de så hun klarer ikke å jobbe i det hele tatt.. men hun går til fysio 3 dager i uken å det hjelper henne.. ikke sikkert om hun skal føde på vanligvis pga de enorme smertene hvis riene komme i ryggen... i tillegg til at det kan bli verre etterpå.. men tror du skal slappe av :) det går nok fint,men det er viktig å lytte til kroppen, du skal jo leve etterpå også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...