Gå til innhold

Skrikekur- er det eneste løsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 10 måneder, ammer fortsatt på natta, men kunne tenke meg å slutte med det nå, siden jeg snart skal ut å jobbe igjen. Hadde jo håpet at det skulle regulere seg selv, men det ser ikke sånn ut.. Har tenkt lenge på å kjøpe The no-cry sleep solution boka, men begynner å få litt dårlig tid nå og sånn jeg har forstått det må man ha tålmodighet for å få til rådene i denne boka.Helt ærlig- dere som har gjennomgått en skrikekur- var det helt grusomt å gjennomføre, eller gikk det greit? Og ikke minst funket det? Kjenner at det strider litt mot magefølelsen, men nå begynner jeg å bli litt desperat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, skrikekur er vel et litt drøyt ord. Ingen babyer bør ligge og skrike uten å bli trøstet. Men vi har vært igjennom en periode med litt skriking og trøsting før hun lærte å sovne i egen seng. Det finnes egne skjemaer som man kan følge for hvor lenge de bør ligge før de blir trøstet. I begynnelsen er det bare snakk om et minutt el tre. Tulla her klarte å lære seg å sovne i egen seng i løpet av tre dager, men hun våkner fremdeles OFTE i løpet av natta, gjerne syv ganger. Det er fryktelig slitsomt, så vi kommer til å ta en liten nattavvenning også. Men som sagt, la barnet ALDRI ligge å skrike uten trøst mer enn et par minutter av gangen, dette er det værste et lite barn kan oppleve, da tror det nemlig at foreldrene ikke er glade i det lenger, og det er fryktelig traumatiserende.. (Fritt sitert etter boka: God Natt og Sov Godt) Funker for oss, iallefall..

Skrevet

Skrikekur er absolutt ikke eneste løsning. Les linkene som lillegullmamma har

Hvis barnet lærer å sovne selv i rolige trygge omgivelser - uten skriking, vil det bli trygg og flink til å sove lange strekk. Les boken og følg de rådene som passer. Vi har gjort det, og er kjempefornøyd! Lykke til!

Skrevet

Glemte å si at en skrikekur er en tøff opplevelse både for barn og foreldre. Barnet kan skrike opptil flere timer før det sovner. Det er lenge å høre på og utrolig slitsomt for barnet. En kjempebelstning for foreldrene, fordi det er naturlig for mamma og pappa å trøste sitt gråtende barn!

• 9 måneder senere...
Skrevet

Godt å høre at det er folk her inne som ikke støtter denne såkalte "skrike-metoden" Jeg tror nok at det kun er desperate foreldre som tyr til denne metoden. Jeg kan ikke forstå at det er godt for verken barnet eller foreldrene. Vi har slittt litt selv, klart det er skriking inni bildet,men ikek uten trøst.

Nå ser vi endelig fremgang, og det er deilig. Nå våkner han ikke så ofte og kan sove i sin egen seng mye lengre enn tidligere. Det er deilig det! Å vite at vi har fulgt magefølelsen og ikke slike uvitende metoder vil jeg si det.

Håper dere finner en ok løsning for dere!

Skrevet

Veldig enig med deg mama2Ida&Ivar ! og vil også anbefale the no-cry sleep solution ja! Skrikekurer er ofte bare quick fix, med tilbakefall ved den minste forandring. Dessuten vet vi ikke hva slags følger det kan ha for våre små elsklinger... jeg ville aldri tatt sjansen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...