Gå til innhold

hmm.. noen som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

iflg. pos. tester, og konstantering av lege er jeg gravid.. etter mens termin er jeg 14+2/3..

jeg mener på at jeg har kjent liv, men det kan jo bare være innbilning. mener og på at jeg har kjent et lite spark, (meget meget diffust), men det kan jo og være innbilning..

der jeg kan finne livmoren, er 1-2 cm under navlen.. ikke rett over skambenet som alle sier. og jeg er så nervøs.. tenk om det ikke er no der?? har prøvd å ta opp dette ed legen, men jeg trengte ikke bekymre meg sa han..

me er sååå nervøs.. livredd for at det ikke er noe der allikevel.. noen som kan gi meg råd/evt opplevd noe av det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ganske mulig å kjenne liv fra uke 12 faktisk...men vær da forberedt på at du ikke kjenner det hver dag. Og at livmoren er høyere kan jo tyde på at du er :

1:Lengre på vei enn anntatt

2:Tvillinger?

3:At det rett og slett bare er sånn:)

Så lenge legen sier du ikke har noe å bekymre deg for,tror jeg du skal høre på han;:)

Lykke til videre;)

Skrevet

at jeg ikke kjenner liv hver eneste dag, vet jeg jo..

og håper mest på det siste, at det bare er sånn, at livmora ligger høyere opp enn på andre.. elelr at jeg kan være litt lenger på vei...

takk. . sånt som bekymrer meg, livredd for at det ikke skal være noe allikevel

Skrevet

Den tanken har slått meg også. Jeg er 14+0 ca, og kan ikke si jeg kjenner livmoren i det hele tatt jeg. Iallfall ingen spark og slikt. Så sånn sett er du heldig da! Men vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller da, føles bare som området rett over symfysen er veldig hardt.

Men, alt så bra ut på UL i uke 11, og har ikke hatt noen smerter/blødninger etter det, så jeg må jo bare stole på at det er noe der :)

Skal til jordmor i morgen, og skal få henne til å kjenne etter da, hun vet jo hvordan det skal kjennes ut. Kanskje du skulle bestilt time hos jordmor du også? De har ofte større forståelse for de bekymringene vi har enn legene.

Skrevet

hei... jeg har det sånn hele tia... er nå 22 uker på vei, så alt skulle være veldig greit nå, men er stadig bekymra for at det lille hjerte har slutta å slå.. måtte framskynde timen hos jordmora med to uker akkurat nå for jeg ble litt stressa av å ikke ha kjent noe på noen dager, men alt var vel og hjerte slo som det skulle :) tror det er ganske normalt å føle det slik, ihvertfall første gang. lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...