Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer om mange er plaget av strekkmerker, og i så fall, når og hvor på kroppen "sprakk" dere?

Jeg har masse strekkmerker på rumpa, pupper og hofter fra puberteten så har vel "genene" for å sprekke nå også men er nå i uke 29 og har ikke fått noen enda, så har et lite håp om at jeg kanskje berger denne gangen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk de en uke før termin jeg. Altså i uke 40. Masse små merker nede ved navlen. Du kan nesten ikke se de nå,men når jeg trykker huden sammen så kommer de frem. Kjipt det der for jeg trodde jeg skulle klare meg!

Skrevet

Uke 37 her og så plutselig at det hadde kommet noen små rød strekkmerker på hver skinke.... jeg smører magen og puppene hver dag, m har vært litt sløv m rumpa og lårene....og der satt dem...

Skrevet

merker på puppene og på sidene kom veldig tidlig...er nå 38 og har fått litt under og rundt navlen..og jeg har vært veeeldig nøye på å smøre meg;(

Skrevet

Er mest bekymra for merker på magen egentlig siden jeg har så mange fra før likevel på de andre stedene, smører meg også med feit foktighetskrem hver dag.

Fikk mange små røde flekker på brystet ovenfor puppene tidlig i svangerskapet, regner med det er blodutredelser fordi puppene vokste så raskt. Men de forsvinner forhåpentligvis etter hvert i motsettning til de forbanna strekkmerkene...

Skrevet

Jeg begynte tidlig med å smøre magen med baby-olje for å ikke få strekkmerker.. Men det hjalp SVÆRT lite...

Begynte å få strekkmerker på magen fra uke 31 og utover..

Skrevet

Jeg er foreløpig ikke plaget av strekkmerker. Smører magen med Apo Base etter dusj, puppene er ikke så store så der engster jeg meg ikke for merker (fra A-cup til B-cup).

Har også strekkmerker etter puberteten, så det er vel stor mulighet at jeg får det i svangerskapet siden de sier det er hormonellt.

Skrevet

Hos meg var det ikke et eneste merke før i uke 34. Da fikk jeg et lite ett ved siden av navlen på ca. 1 cm. Trodde det skulle være det eneste siden jeg ikke merka noe mer, men den gang ei. I uke 36 rakna ene siden av navlen, og andre ligger tett etter.

Men jeg tenker som så, at det er ikke noe å gjøre med dette. Det er min baby, og trenger hun plass inni der, skal hun få ordne seg til akkuratt som hun vil. Så lenge hun har det bra er jeg fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...