Gå til innhold

Hva skal barna hete ?

eva75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi venter 2 gutter og er fast bestemt på at de skal hete noe helt forskjellig. Vi har bestemt oss for Eirik og Noah, siden de er höyst sannsynlig eneggede, og da vil jeg ikke at de skal hete nesten det samme. Så to eneggede jenter her ute som het Nellie og Nella, herregud tenkte jeg. De ser jo helt like ut og har samme navn.

Litt annerledes er det jo når man venter to av ulike kjönn, da kan man bruke samme 1. bokstav, men det blir jo veldig likt med f.eks. Teo og Tea.

Min mening ihvertfall!

Klem Syanha

Jeg venter eneggede gutter og er også av den oppfattning at det er nok md at de er tvillinger om de ikke skal hete nesten det samme. Har en søster med tvillinger der begge begynner på A, navnene går til tider i ball. Men ikke misforstå meg, jeg syns Teo og Tea var fint sammen.

Vi lurer på om guttene våre skal hete Sander og Tor Even, men vi har god tid på oss enda =)

Annonse

Vi har valgt veldig spesielle navn da de er unnfanget på en veldig spesiell måte ;)

Mine jenter er de første i Norge som blir født etter pre-implantasjonsmetoden.

Vi har derfor valgt Karma (skjebnebestemt) og Vilja (viljesterk).

Gjenstår å se om de passer til å hete det ;) ;)

Er selv enegget tvilling på 20år nå, tvillinger blir dritt lei av å bli sett på som en person vi ble kaldt tvillingene på skolen å jentene blandt familie, å hadde mange diskusjoner på at vi er to ikke en. Å det er ille nyderlig å se to små gå kledd helt likt, men det kommer en dag det ikke er like gøy å være helt like.. Ikke glem at det er to barn med to forskjellige personligheter.. :)

Jeg er også tvilling, men vi har aldri brydd oss om at vi blir kalt tvillingene innimellom. Ellers må jeg jo si at de fleste har vært flinke til å bruke navnene våre. Vi har navn som starter med lik forbokstav...og det har vi heller aldri tenkt noe spes. over. Eneste vi ikke likte var når noen påsto at vi var bedre venner enn andre søsken..hehe..

Vi fikk som regel forskjellige farger på klærne våre...kunne bli litt sjalusi av det, men det gikk stort sett greit.

Ellers tror jeg ikke navn skjemmer noen. Men det er jo greit at man bruker navnene når man henvender seg til noen da.....

Synes Teo og Tea var fine navn forresten =0)

Mulig vi kommer til å kalle våre to for Sebastian og Melina (jenta har vi imdlertid store problemer med å bli enige om, så det er absolutt ikke sikkert enda)

Annonse

Jeg syns at Teo og Tea var fine navn.

Jeg tror ikke at toeggede tvillinger har de samme problemene som eneggede med å bli behandlet som en person eller at man går i tull med navnene.

Mine heter Mateo og Julie, og det kommer av at jeg har visst lenge at om jeg fikk en datter så ville jeg at hun skulle hete Julie og mannen min ville at gutten hans skulle hete Mateo... heldigvis likte jeg Mateo og han Julie :-)

Det viktigste er at de får navn de kan trives med og det er lurt om de kan utales på andre språk om de noen gang skulle komme til å reise mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...