Gå til innhold

Manuellterapi/KISS-barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten mistanke om at guten vår på snart 4 mnd har KISS syndrom og har bestilt time hos manuelterapeut til uken. Noen som selv har KISS barn og har erfaringer med bruk av manuelterapeut dere ønsker å dele med oss?

For de som ikke vet hva KISS er og ønsker å vite det gå inn på www.kiss-kidd.no

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg hadde også mistanke om at vår hadde det. Bestilte time og var hos manuellterapeut for et par uker siden (5mnd). Han hadde kiss og terapeuten fant låsninger i rygg og nakke. Syns han er litt bedre men det kan gå litt opp og ned etter behandlingen. Jeg tror han må ha behandling igjen. Skal tilbake om to uker igjen. Vil gjerne høre hvordan det går med dere:-)

Skrevet

Dette spørsmålet lurer jeg også på, da vi også lurer på om vesla har det. Venter på time for å få det sjekket.,...

Skrevet

Har vært til behandling med vår baby 4 ganger, fysioterapeuten fant litt stivhet i nakke og øvre del av ryggen. Synes han ble mindre skjev i liggestilling og fikk bedre bevegelighet i nakken. Vi er dessuten obs på å stimulere begge sider, og følge med om han bruker begge sider likt.

Men rett etter behandling blir det verre med skriking og at han virker utilpass. Trenger også mye søvn de påfølgende dagene.

Skrevet

Takk for svar:)

Har fått time på tirsdag så kan dele mine erfaringer med dere etter det, maibaby06!

Skrevet

Uff, nå ble jeg også litt skremt her. Har en 7 mnd gammel gutt som ALLTID har hatt en favorittside.

Først hode mot venstre, så rulle fra mage til rygg mot venstre og fra rygg til mage, også bare mot venstre. Og lenger har han ikke kommet. Han ligger i en bue med hode og ben opp når han ligger på magen. Vi har gått til fysioterapeut siden han var 3 mnd men de sier det er en strekk i nakken. Han treg når det gjelder den motoriske utviklingen og alt skjer mot venstre fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...