Gå til innhold

En gang til: VEKT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva som er normalt å gå opp i vekt i forhold til hvor langt en er på vei. Er 22+1 på vei nå og har alt gått opp 6kg..... Noen andre som har gått såpass opp eller undt der

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Tror ikke det finnes en fasit på hva man skal gå opp og evnt. når i svangerskapet. Jeg er 21+3 og har lagt på meg ca. 3 kg...

Skrevet

Jeg er 22+5 i dag, og da jeg veide meg 22+0 var jeg gått opp 4 kilo.. Så det er nok litt over det nå som jeg snart runder 23+0,, Jeg var gått opp ca. samme vekt i forrige svangerskap i samme uke..

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har lagt på meg 6kg.

La ikke så mye på meg før jeg kom i uke 22 da kom plutselig alt,men 6kg er ikke så mye for å være i uke 26 føler jeg:-)

For baby`n,livmoren og div veier jo litt det også:-)

Skrevet

hvor mye la du på deg i sist sv.skap da? Mine kg har kommet den siste uken... Bare føket rett opp...

Skrevet

Her er noe jeg tok vare på forrige gang. vet ikke hvor jeg fikk tak i det på nettet. Men det er en oversikt over vanlig vekøkning i et svangerskap med tanke på 14 kilo total økning.

Vekt i svangerskapet (gjennomsnittlig/vanlig)

Uke 5 .....2 kg

Uke 10 ...3 kg

Uke 15 ...4 kg

Uke 20 ...6 kg

Uke 25 ...8 kg

Uke 30 ...10 kg

Uke 35 ...12 kg

Uke 40 ...14 kg.

Skrevet

6kg i uke 26 er ikke mye... men håper jeg ikke blir en sånn rund ball, er så lav skjønner du=)

Skrevet

Jeg ser at sist svangerskap i uke 22+0 hadde jeg lagt på meg 3.6 kilo

Dette svangerskap i samme uke har jeg lagt på meg 3.8 kilo. Så jeg ligger likt til forrige gang..

Forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 12.2 kilo til uke 37+0, det var den uken jeg fødte pga svangerskapsforgiftning.. Jenta var 2670gram da hun ble født.

Skrevet

opp halv kilo i uke 19 +3

kunne godt ha lagt på meg mere. det er vel veldig forskjellig hva man legger på seg eller om man tar av seg....

Skrevet

det va då ikke så mye.... lurer nesten på om det er noe galt med vekten min jeg.... Viser et hopp på 3kg de siste 10 dg

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har gått opp 6 kg. Føler heller ikke at det er så ille. Men virker som om det baller på seg nå, faktisk.Føler det bare..

Skrevet

er i uke 27.. lagt på meg 2 - 3 kg...

Skrevet

Er 26+5 og har gått opp ca seks kilo, ca det samme som forrige gang jeg gikk gravid, og da la jeg på meg elleve kilo totalt. (Fødte i uke 38).

Skrevet

Var på kontroll i uke 19, da hadde jeg gått opp 2 kg.. Er nå 21+5, å tror jeg har gått opp noen kg siden da...

Skrevet

Herregud jenter det er da virkelig ikke noe dere har lagt på dere.. Skal si jeg føler meg utafor... 22. ukerog 15 kg tyngre!!!

Skrevet

Er 20+4, har gått opp 8 kg fordelt på mine 177cm. før jeg ble gravid veide jeg 75 kg. spiste ikke godterier og ble fort mett.. hadde en magesekk som takket nei til andre porsjon....

Nå har jeg en appetitt som ikke likner grisen, kan stappe i meg hele dagen, og det er sinnsykt slitsomt. Går konstant å fyser på noe.

Vel.... jeg gir såklart etter for så igjen å få en sinnsykt dårlig samvittighet, jeg blir atpåtil kvalm av å se meg selv i speilet.

siste graviditet la jeg på meg 23 kg, slet med det samme da... appetitt, men det plaget meg ikke den gang. Det tok meg halvannet år å trene det av meg(5 dager i uken) hadde personlig trener, i tillegg til stramt kosthold. dette holdt jeg på med i tre år.

Helt ærlig så sliter jeg som pokker.

slå den.....

Skrevet

Er 27 + 1 og har lagt på meg 4,5 kg..

Skrevet

Hva er normalt?

Gikk opp 11 kg fram til uke 16. Etter det har jeg gått opp 1 kg, er i uke 22+2 nå.

Synes 6 kg er midt i blinken, du er halveis og det "sunneste" er å gå opp 12-13 kg i et svangerskap.

Hadde helt lik vektøking i første svangerskap, la på meg myyyye i begynnelsen, pga kvalmen. Spiste for å holde kvalmen i sjakk, i tillegg til at jeg sluttet å røyke før begge svangerskapene.

Men utover dabber vektnåla av, heldigvis!

Skrevet

rart at ingen nevner at man må se vekten utfra hva man veide i utgangspunktet. kroppen skal jo lagre litt ekstra fett til ammingen.

så da kan man vel ikke si at det er sunt å gå opp 12-13 kg. i et svangerskap. så en i aprilklubben som var gått opp 8 kg allerede, men hun veide jo bare 50 kg til vanlig, så for henne var det sikkert bare bra. andre igjen som har 10-15 kg ekstra på kroppen kan umulig ha godt av å gå opp 12-13kg.......

Skrevet

Jeg går inn i min 15uke på tirsdag og har lagt på meg 3kg..og mere skal d bli..

men prøver å ik bekymre meg for vekta og heller kose meg med forandringene som skjer med kroppen min ;-)

Skrevet

Hvor mye man går opp kommer jo også litt an på hva man veide för graviditeten. Jeg er 177 cm, veide 62 kg i mai, og nå har jeg kommet opp i 79 (!!!) kg. Er 26+2, så syntes vel at denne vektökningen er litt voldsom. Men de rundt meg sier at de ikke kan se at jeg har lagt noe särlig på meg, bortsett fra magen. Jeg föler meg selvsagt stor og tung, men tröster meg med at det går fort av igjen etter födsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...