Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Jeg tok folat mange mnd. før jeg ble gravid (da jeg mista tidligere i år, men fortsatte på folat). Så var jeg til JM da jeg var 8 uker, og hun sa jeg også kunne begynne å ta tran. Men så hadde jeg kjøpt inn multivitaminer for gravide som jeg ble anbefalt av en gravid venninne. Hun hadde tatt disse i begge sine svangerskap og ble anbefalt det av sin JM. Fordi disse inneholder vitaminer og folat. Så jeg begynte på multivitaminer da. (får kjøpt de på helsekosten). Jeg er nå 13.uker påvei, og man trenger kun å ta disse de første 3.mnd. Man kan selvsagt bruke de lengre, men jeg sliter skikkelig med å svelge de. Så jeg tenkte nå å avslutte disse, men jeg tenkte å starte på tran da. Det går vel bra det?? (Hopper fra et vitamintilskudd til et annet da men). Jeg har aldri brukt å tatt vitaminer før jeg ble gravid. Men kjenner nå at kroppen et tom for energi, så det skader nok ikke å ta noen vitaminer for meg selv da, og den lille. Ble mye rot dette, men altså. Går vel bra og slutte på multivitaminene for så å begynne kun på trankapsler?
stormgutt + soljente Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Er du flink til å spise variert trenger du vel strengt tatt ikke multivitaminer. Det er det bare du som vet. Tran (eller omega 3) anbefales sterkt i hele svangerskapet, det er føde til fosterets hjerne. Du vil vel ha et smart barn! (he,he) Men spiser du fet fisk tre ganger i uken dekker det visst behovet for omega 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå