Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #1 Del Skrevet 5. november 2006 Vil bare si at dere må kjenne hva DERE vil, følge hjertet deres og ikke høre på hva alle andre har og si... Har selv vært gjennom prosessen: Veldig overrasket og litt glad nesten da jeg fant ut jeg var gravid, men spent på hva samboer ville si - han var negativt innstilt i begynnelsen - jeg veide for og imot, for og imot - bestemte meg og ombestemte meg igjen, flere ganger - ønsket at det enten var for sent å ta abort (visste ikke hvor langt jeg var på vei, hadde hatt mensen hele veien) eller at jeg skulle spontanabortere fordi det ville gjøre at jeg slapp å velge - alle slags tanker farer gjennom hodet, utrolig tøff prosess, spesielt siden det i siste instans er opp til DEG som skal bære fram og føde barnet - mange tanker om fremtiden, bekymringer og tanker om "går dette bra?" Jeg valgte å ikke ta abort, og har nå ca en måned igjen til termin. Det var riktig for meg, kanskje er abort riktig for deg. Jeg hadde nok angret dersom jeg hadde tatt abort, og nå gleder samboer seg like mye som meg. Ikke alle historier får en lykkelig ending, noen blir forlatt av kjæresten el.l, men poenget mitt er at DU skal tenke deg godt om før du tar valget og følge hjertet ditt...skriv en liste med fordeler og ulemper dersom du føler det hjelper. Selv hadde vi flere ulemper sånn sett, men angrer ikke på valget selv om beslutningsprosessen var tøff! Vet ikke om dette hjalp noe som helst, men vet hva dere går gjennom, tankene spinner og man blir helt forvirret. Dere er ikke alene iallfall, ville bare si det. Lykke til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6966745-til-dere-som-ikke-klarer-og-bestemme-dere/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå