Gå til innhold

gravid men ikke kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg har brukt p-piller i 6 år men sluttet med de for 1 år siden i håp om å bli gravid..

nå har jeg et lite håp. jeg skulle hatt mensen forrige uke, men fikk den ikke. men er ikke kvalm og har helle rikke vondt brystene. kan det hende jeg ikke er gravid likevel da?

jeg har ikke tatt noen test enda, fordi jeg er redd for å bli skuffet IGJEN.

jeghar oxo hørt at om man tar testen 2 uker etter at man skulle hatt mensen så kan det hende testen blir negativ selvom man er gravid??

dette er sååå frustrerende! kan noen prøve å svare litt på disse spørsmålene..`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er mulig;) Ta en test du så ser du jo fort hva som står der. Er den negativ og ingen tr dukker opp er det jo bare å teste igjen om noen dager. Jeg hadde det sånn sist. Mange negative tester før den blei positiv.

Får du bare negative tester og ingen tr fremdeles ville jeg vurdert å ta kontakt med legen.

Lykke til ;)

Skrevet

Hei Christineel

Jeg begynner på min 6. svangerskapsuke i dag, og har enda ikke hatt et eneste symptom annet enn litt luft i magen og små stikk som eg. ikke gjør vondt innimellom.

Det er håp for deg allikevel! Har ikke hørt om at testene plutselig skal bli negative etter 2 uker, men så er jeg ganske fersk i gamet og da!

Lykke til!

Skrevet

okei! da bør jeg kanskje ta en test da.. selvom jeg ikke har noen symptomer enda.. tusen takk for svaret =)

Skrevet

Det stoffet som graviditetstesten slår ut på - hcg - øker jevnt fra egget fester seg i livmoren og frem til ca uke 12, da stabiliserer det seg, og noen ganger går det ned igjen. Det er også dette hormonet som gir kvalme...

Fra ventet mens vil en graviditetstest vise positivt, men noen gravide har, bare for morro skyld, tatt en test i 8-9 mnd og fått negativt svar.

Det er kanskje dette du har hørt om?

Ta en test, du. Kan hande kroppen din ikke reagerer så sterkt på hcg som andre. Du får vel bare prise deg lykkelig over at du slipper å gå rundt kvalm :)

Lykke til.

Skrevet

jeg har ikke hørt at gravide har fått negativt svar i 8-9 mnd.. hehe! men det var fint du svarte på det da =)

får ta en test i morgen da... selvom jeg gruer meg litt tilfelle det blir negativt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...