Gå til innhold

Malt mot treg mage?:)

Anbefalte innlegg

Har begynt med NAN til gutten min på 11 dager, han har fått bare mme de siste dagene nå, men han blir så treg i magen stakkars.

helsesøster anbefalte oss å ha litt malt i flaska hans, men hvor mye skal vi ta egentlig? har brukt ca en halv teskje til ca 100ml, men syntes ikke det hjelper noe særlig...er vel ikke farlig å ta for mye?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6966673-malt-mot-treg-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har problemer med det samme på min datter som er 2mnd. Det er vist vanlig at de som får mme blir litt trege i magen.. Hun bæsjer alt fra hver dag til hver 3 dag.. Gir også malt. Gir 1-2 ganger i døgnet jeg.. Lest et sted at om man gir for mye, så blir de løse i magen

Jeg bruker malt til jenta mi. Jeg blander opp NAN til ca en dags forbruk av gangen. Det gjør de på sykehuset og derfor gjør jeg det og. Da slipper jeg å blande til hvert måltid, har bare et par flasker feridg blandet i kjøleskapet og så tar jeg så mye hun vil ha hver gang. Til å begynne med hadde jeg ca 1 ts til 250 ml. og hun drakk ca 5-600 i døgnet. Vi har gradvis kuttet ned på mengden og nå tar jeg ca 1/5 ts eller noe...

Det hjalp ikke sånn med en gang, men tok et par dager. Hvis han har vondt kan du massere magen og rompa litt.... og holde bena hans opp mot magen. Hvis det er helt stopp: sviskesaft....

Dette var mine erfaringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...