Gå til innhold

Er det noen som har opplevd MA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det. Og jeg har hatt to MA. En sent paa 90tallet, en tidlig i ca 5 uke og en like tidlig - og 11 mnd foer datteren vaar ble foedt. Saavidt vi vet er hun frisk som er fisk. Med andre ord ble jeg gravid ca 2 mnd etter utskrapning (som sikkert heter noe penere og mer faglig korrekt og dannet) som du skjoenner.

Jeg var ogsaa redd, grunnet at jeg fikk en bloedning i tredje graviditet (som ble vaar datter), men det viste seg aa vaere en festebloedning, hehe... Det er rart hvordan naturen ordner opp. Som min kloke mor sier: "Det som skal bli barn, det blir barn" "Det som ikke skal bli barn, ja det blir ikke barn" Saann er hun da... =o) Men det var litt paa sidelinjen.

Legger ogsaa til noe en klok sykepleier sa til meg foerste gang jeg opplevde MA (som foroevrig var ganske saa traumatisk for meg): "Kroppen har en MULIGHET til aa bli gravid, saa har denne graviditeten en mulighet til aa vare i 9 mnd, og det er en mulighet for at det kommer en flott baby ut som det er mulig at lever opp og faar et flott liv. Men - det er jo ingen garanti for noe, og det er mye som skal klaffe for at man kommer seg gjennom alle disse fasene det er foer man faktisk faar barn." Der og da syntes jeg det var litt negativt sagt, men i ettertid forstaar jeg jo poenget hennes. Det gaar ikke an aa ta noe for gitt, og en faar bare proeve, tenker jeg hun mente.

Jeg hadde disse ordene i tankene da jeg 7 aar etter foerste MA opplevde noeyaktig det samme, en MA altsaa. Og derfor gikk alt saa mye bedre den gangen husker jeg, og lille venn ble unnfanget bare to mnd etter MA, som du skjoenner.

Jeg tenker du skal glede deg over at du er proever, og kose deg med det. Jeg tenker ogsaa bittelitt paa at dersom jeg blir gravid, saa har jeg faktisk to MA og et barn i min historikk...men vet du hva? Jeg velger aa tenke at jeg faar ikke gjort noen verdens ting til eller fra, og maa heller glede meg over at jeg er i stand til aa bli gravid og at kanskje faar jeg flere barn. Faar jeg ikke det, saa er det ogsaa greit, men det er verdt aa forsoeke, og jeg tror det gaar fint jeg, baade med deg og meg. =o) Lykke til med IKM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...