Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

jeg skulle hatt mensen for ca en uke siden..

jeg er litt usikker.. har ikke lyst til å ta graviditetstest enda, i tilfelle den blir negativ.. da blir jeg bare skuffet enda engang..

men bør man være kvalm og få ømme bryster? jeg merker ingenting av det hvertfall?

jeg har hørt at en graviditets test kan bli negativ hvis man tar den før det har gått 2 uker over mensen..?

håper noen kan svare litt på disse spm..

ha en fin dag

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6966618-gravid-men-ikke-kvalm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært kvalm en eneste dag, verken i dette eller det forrige svangerskapet. Ømme pupper fikk jeg ganske sent. Testene reagerer på hormonet hcg, og hos noen kan det ta litt tid å få produsert nok til at det slår ut positivt. Det lønner seg å vente 14 dager etter innsetting/forventet mens.

Lykke til:-))

Gjest Bjørnen Collargol

Man trenger ikke å ha noen som helst symptomer på graviditet. Min søster merket det kun på at mensen ikke dukket opp. Tok flere måneder før hun fikk noen symptomer som helst, så det trenger ikke ha noen betydning :-)

Som det ble sagt over her så er det hcg som slår ut på graviditesten, noen produserer hcg sent, mens andre får positiv test før de venter mensen. Men det er selvfølgelig større sjanse for at testen ikke lyver hvis du klarer å vente noen dager over forventet mens. Og siden du skulle fått mensen for 1 uke siden så burde testen slå ut ved en eventuelt graviditet.

Ta en test du og la oss høre hva resultatet ble :-)

Mest sannsynlig er psyken best tjent med at du tester nå....

Slik at du ikke plutselig får mensen i fanget mens håpet er som høyest på at du er gravid. En negativ test vil jo gi deg tid til å fordøye nyheten.

Å ikke være gravid likevell vil bli tungt uansett. Tyngre til lenger en venter (og håper) er hvertfall min erfaring....

Det er ikke alle som får symptomer på at de er gravide. Bortsett fra den berømte mensen da.

Noen er så heldige å få et knirkefritt svangerskap, mens noen omtrent er kvalme og dårlige fra befruktningen.

De testene som er på markedet i dag er så gode at de aller fleste tester positivt fom ikm. Likevell er det et fåtall som opplever å være gravide selv om de tester negativt.

Men en negativ test, for så å få positiv test kan jo også være en befruktning som skjer senere. Selv om en vanligvis har en klokkesyklus kan eggløsningen komme senere en syklus i ny & ne.

Lykke til med testing :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...