Gå til innhold

sykemelde meg pga kvalme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er veldig kvalm for tiden, er snart 8uker på vei. Sist svangerskap var jeg kvalm og kastet opp fra uke 10 til ca uke 18..

Nå lurer jeg på om det er lurt at jeg kanskje er hjemme fra jobben en ukes tid..Fungerte forsåvidt på jobben i helga, men tempoet forandrer seg fort der da jeg jobber på en akuttavdeling på sykehuset. Kaster ikke opp enda, men brekker meg.. Vil kvalmen gi seg fortere om jeg får hvilt meg ordentlig en periode eller hva tror dere.. Er jo ikke syk men det er utrolig ubehagelig å gå sånn og føle at man fungerer bare halvveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du trenger sykemelding el ikke må du nesten bestemme deg for selv. Men det hjelper å ligge lenger om morgenen. Blir mindre kvalm av å få sove ut litt. Jeg går på noe som heter Urizal, det er ingefærtabeletter. Ren ingefær + uttrekk av bokhvete. Anbefales til gravide med kvalme. Funket kjempe bra på meg! Men det tok 3-4 dager før dse begynte å virke ordentlig. Aner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten de. Kastet opp i ett sett før det. Nå har jeg ikke kastet opp noe på flere dager:) litt kvalm innimellom da...men ikke sånn som før. Verdt å prøve!! Kan nok være greit med sykemeld en ukes tid da, så du får hvilt deg ut litt:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pass på å spise mange små måltid, kvalmen blir gjerne mer merkbar når blodsukkeret synker så spis selv om du ikke føler for det!

 

Lykke til og håper du blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å sykmelde deg en uke å se da?

Det er ikke bra å gå sånn med kvalme heller, det kan godt stresse deg liitt mye og så blir du enda kvalmere ....

 

Det er da vel bedre å se det an litt en uke, om du er like ille så ta lenger sykmelding, ikke slit deg ut bare fordi du er gravid...

 

Du får føle litt på det, du har jo erfaring om at det går bedre etterhvert, stol på degselv .

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...