Gå til innhold

Kan dere se over denne lista om jeg har det jeg trenger?

Anbefalte innlegg

Endelig er det min tur! Tirsdag skal jeg mamma og mormor på baby shopping! :) :)

Har skrevet en liste, men kan dere se om jeg har fått med alt?

Lammeskinn

Vippestol

Brystpumpe

Tåteflaske

Ammeinnlegg ull, 2 par + papir

Hente dress str 56

2 sparkebukser, 1 str 56, 1 str 62

Kjøredress str 62

Ullbody str 56 + 62

Strømpebukse str 56/62

3 sokkepar

Lue

Hjelmlue i ull

Bilstol

Dunpose

stelleveske

amme bh 1 stk

babyline badeolje

avene cold cream (bruker som ansiktkrem, er kjempegod)

Ull fleece pledd fra nøstebarn

Har fra før: seng, vugge og alt av tilbehør til de fra før. Vogn, vognpose, stellebord , gulpekluter, vaskekluter, håndklær til å ha på stellebordet, badebalje.En del bodyer i bomull.

Det tror jeg var alt!:)

Noe mer dere ser jeg har glemt??

Fortsetter under...

stellepute til å ha på stellebordet?

kanskje litt flere ammebh'er?

sterilisator til å sterilisere smokker ++++? (avent til mikroen er lett og bruke) du kan også koke.men av erfaring så ble det mye kalk på tingene.

å kanskje litt mere klær?.... du kan få en unge som bruker 2-3 plagg om dagen.

jeg opplevede at den første mnd,så gikk det mest i body og strømpe bukser.

men så var jeg så "heldig" at jenta mi hadde avføring hver 10 dag.

så da "sparte" jeg de klærne.

men du får jo sikkert masse klær etter ungen er født.

Brukte ikke str 50 på junior og han var 51 cm lang. Brukte vel knapt str 56 synes jeg å huske.

Klær regner jeg med å få så mye av at jeg tror ikke jeg handler noe mer enn dette. Muligens litt fler sparkebukser, men tenkte å vente til jeg vet kjønn slik at ikke alt blir hvit:)

Glemte å skrive at jeg har en ammebh fra før.

Er sterilisator greit å ha? SÅnn i stedet for å koke smokker å flasker?

Takk for at dere tok dere tid til å svare:)

ang det med sterilisator.

nå er det snart 3 år siden jenta mi var baby, å da fikk jeg vite at flasker,smokker +++ skulle steriliseres.

men nå har jeg fått vite at flasker godt kan være i oppvaskmaskinen.men at smokker og "tuten" ( til flaska...husker ALDRI hva den heter) skal steriliseres.

vi har veldig mye kalk i vannet,å når vi kokte flasker og suttene ++++,så kom det en ekkelt kalk lag på alt. å hvis man tørker det vekk,så er det jo ikke sterilt lengere..

men du kan godt koke.

jeg var veldig glad i min avent sterilisator som kan gå i mikroen tar "bare" 5 minutter.*( det finnes andre varianter som kan brukes til mikro)

Annonse

Brukt ikke flaske førr frøkna va over et halvt år... så æ hadd ikke behov førr sterilisator... så det vil æ ha venta med å se om du har bruk førr det...

Syns det ser ut som du har fått me det mæste æ :D Ellers så kan man jo få kjøpt teng etter at babyen e kommen... e vel alltids ei stolt bestemor eller tante som gjerne fær ut å handla om det e nå vældi nødvendi du treng før du skal hjæm :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...