Gå til innhold

Hva kan man kreve av barnevakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et vannepar av oss til å passe veslejenta på 4 mnd på kvelden. Vi har brukt familien til nå, men de ville så gjerne passe, så OK. Det eneste jeg sa de skulle gjøre var å skifte bleie og ta på pysj før de la henne ettersom vi kom sent, og ikke ville vekke henne unødig med det. Det hadde de selvfølgelig ikke gjort. "Nei, vi bare la henne vi". Er det sånn at å passe barn bare skal være morro, og at en ikke kan forvente at de følger opp sånt? Nå har hun jo ikke fått varige mèn av det, så det er jo ikke "så farlig", men likevel. Skal man bare være glad folk vil passe, eller kan man forvente litt arbeid også???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man passer en unge må man regne med litt arbeid. De kunne for eksempel ikke bare latt være å gi henne mat hvis hun var sulten, eller la henne litt å skrike på gulvet når de var lei av å leke. Babyer er tungt arbeid og jeg ville regna med at mine "ønsker" ble oppfylt når noen passa Martin.

Skrevet

Burde vel hvertfall kunne kreve at de skifter bleie,gir mat og tar på pysjamas hvis de skal passe en baby rundt leggetid. :)

Skrevet

Er det så nøye om hun ikke fikk pysjamas på den ene natta? Men dere kan jo ha dette i minne til en annen gang de tilbyr seg å passe henne.

En annen sak er at det kan være lurt å ikke ha for strenge regler for hvordan barnevakta skal oppføre seg, da kan det bli vanskelig å finne noen som gidder. Hovedsaken er vel at ungen er mett og tørr og rimelig fornøyd? Det er vi selv som gjør slikt best uansett, siden vi kjenner ungen og har laget rutinene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...