Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg være hjemme i permisjon med 80% svangerskapspermisjon?

Anbefalte innlegg

Jeg går ut i svangerskapspermisjon 24 des, og skal ha permisjon med 80 % lønn, far får 6 uker og så skal jeg ha ferie.

Har vi 53 uker tilsammen som jeg tar 3 av før fødsel, og deler på resten + ferie? Regner man ferie utennom?

Håper noen kan hjelpe???

Fortsetter under...

Hei,

Tror det er slik; Du har 54 ukers permisjon og så kommer 5ukers ferie i tillegg. Du må ta ut 3 uker før fødsel og 6 uker etterpå samt at faren har sine 6 uker. De resterende uker kan dere dele som dere vil.

kan da far og mor nyte 6 uker sammen i permisjon eller må fars permisjon taes ut som en forlengelse av mors permisjon?Hvis det er slik, kan da mor ta ut 5 uker ferie når far har permisjon slik at de kan ha den tiden sammen?

Dere kan ikke ta ut permisjon samtidig som er betalt av trygdekontoret, i tilleg kan du bare ta 4 uker + 1 dag ferie, ikke 5 uker. Da mister du fødselspengene, men du kan ta ferie når fra har sine uker. samt at han kan ta sin ferie og sin permisjon samtidig om han vil. Far har i tillegg krav på 2 uker permisjon rett etter fødsel, men den er uten penger, noen arbeidsgivere betaler ut lønn under denne permisjonen, men langt i fra alle.

Håper dette hjelper litt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...