Gå til innhold

Juni: grøt på dagtid


Mamma til Isaac og Lucas

Anbefalte innlegg

når kan vi gi grøt på dagtid? lillemann er så urolig..tydelig at han ikke har nok med mme. kan jeg begynne å gi han grøt på dag tid\lunsj? noen som har innvendinger\ tips\ råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vel forskjell fra helsesøster til helsesøster. men min sa i allefall at dette var noe jeg måtte kjenne og føle på selv. i mitt tilfelle måtte jeg starte å gi allerede når gutten min var 3,5 mnd. har en stor gutt, og etter 2 uker med økedøgn(????!!!??) holdt jeg på å rakne i sømmene. gutten min var sulten, trengte ikke mme. det var min følelse. da jeg bare fikk gitt litt grøt, fikk han det mye bedre:) du må stole på deg selv og kjenne etter hva du selv ønsker. siden jeg startet tidligere enn 4 mnd, tok jeg det veldig forsiktig i starten... og snakket endel med hs om dette før oppstart. hadde jo drømt om å amme gutten min ti han var 6 mnd. altså fullamme.

 

du sier at han tydelig ikek har nok med mme. da har du jo egentlig svaret selv ikke sant?? hvis jeg hadde følt det på samme viset ville jeg startet med grøt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har fått grøt på kvelden sidan han var 3,5 mnd han og. har også en stor gutt og et matvrak :) helsesøster her mener ikke grøt før 6 mnd. men jeg har også gjort slik jeg føler for,men var litt usikker på dette med grøt på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg snakka me hs da lillegutt var 3,5 mnd og jeg starta med grøt. da jeg kom på 4 mnd kontroll, var hun ikke i tvil om at jeg hadde gjort det rette. da sa hun også at jeg noen uker senere burde starte med et måltid til. feks frukt eller grøt. jeg har startet med litt grøt, men har endel frukt til..

det jeg har opplevd er at han ikke spiser like mye på kvelden. men han er mer fornøyd!! min er født 18.juni..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det jo kjempe viktig å følge med magen, at den følger med på det nye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isaac har fått frukt på glass lenge. og det liker han kjempe godt.han har også fått youghurt. han er en stooor gutt. og har vokst "enormt" hele tiden, så han har et stort mat behov. det var derfor jeg begynte tidlig med frukt og grøt. men han er ikke bestandig så veldig begeistret for grøten. og skal han spise må det være frukt sammen med grøten. skal gi han grøt til lunsj i morgen. han er født 14 juni :) magen hans tåler godt den nye maten. verre med mm..da spyr han av en eller annen grunn. så han nektet å ta puppen for ca 3 uker siden og får nå bare mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trodde man skulle være forsiktig med melkeprodukter??

min gutt følger sin egen kurve helt fint. men han var 8,3 kg og 69 cm på 4 mndkontrollen!! så min gutt er også stor...

 

han spiser jo ikke så mye grøt på formiddagen. så jeg har forsiktig gitt han litt havregrøt, er jo gluten i den. det har gått helt fint:) han liker den godt. tror han var begynt å bli lei maisgrøten!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil baret tipse deg om at det anbefales å vente med kumelksprodukter til baby er iallfall 10 mnd... ser du har gitt han youghurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt snakk om det, men har pratet med lege og det var helt greit å prøve. og her er det ingen problem. han har også spist fruktglass med youghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskje på helsestasjon, da han var blaget med magen , og gi han svisker youghurt. da var han 2-3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er det :) jeg mener man må gjøre det man føler er rett for sitt eget barn. de er så forskjellige alle mann. ingen er like og alle har forskjelige behov :) skal man høre på alt de sier på helsestasjon evt leger så blir man jo gal. for de kommer med så mye forkjellig. fra helsesøster til helsesøster og lege til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dette med kumelk og youghurt er jo grunnet allergi så dersom det ikke er allergier i familien din så går det nok bra! Er jo dette som ligger til grunn for fullamming i 6 mnd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...