Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 hei jeg har begynt med mme, og det har ført i litt hard mage på den lille, tar lengre tid før han får det ut! jeg har derfor begynt me litt malt (en liten tesje i flaska 1gang til dagen)! men lurer da på: hvor mye kan jeg gi? kan jeg gi i hver flaske? hvor mye eller lite? hvor mange dagen? kan jo ikke akuratt gi malt hver dag i mange mnd!!??!! hilsen maltforvirra:)
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Hei Vi også gir malt i melken eller eventuelt i litt kokt vann hvis det trengs... det som er veldig viktig med malt er at en følger doseringen og ikke overskrider denne for det kan føre til det motsatte : at babyen får hard mage En kan maks gi en teskje malt hver dag....... dette står det masse om på nettet ( husker ikke hvor.... ), de sa det på helsestajsonen og jeg har ringt produsenten for å høre..... Håper dette hjelper litt.....
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Når gutten min var på det verste med hard mage fikk han ca 3ml malt (målt opp med sånn sprøyte) i 4 flasker om dagen. Nå er han 5,5 mnd og får kun litt malt i den ene flaska han vil ha med melk. Spiser 2 porsjoner grøt og middag i tillegg. Drikker MASSE vann,det hjelper også godt på magen
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 kunn 1 ts malt pr dag? jeg fikk beskje om å ha det i hvert måltid...og det har også alle andre jeg kjenner.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Er ingen regel på hvor mye malt en kan gi sånn sett fikk jeg høre fra HS. Men begynner med lite og heller øker hvis det ikke har nok virkning,for så å dempe igjen hvis de blir for løse i magen. Er vel med malt som det meste annet,ikke alle som tåler det,og da kan jeg tro de blir harde i magen av det,eller gulper/ spyr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå