Bettie38 Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Jeg er 38 år og venter min første baby.Det blir en jente og har termin 3. januar.Jeg og samboer gleder oss utrolig masse:-)De positive følelsene blir sterkere etterhvert som fødselen nærmer seg.Jeg må si at jeg nesten ikke har plager i det hele tatt og derfor er det ekstra fint og være gravid..... foruten litt vondt i ryggen og lysken om kvelden...og hard fordøyelse til tider men ...pytt pytt. Lurer på ett par småting: Er det noen som generellt har sovet dårligere etter de ble gravide?uten at det har noe med plager dere kjenner på?jeg kan i perioder ligge våken i 2-3 timer...Oftest fra 6 om morgenen..Og ellers trenger jeg ikke mer enn ca 6-7 timers søvn.Jeg har alltid hatt stort behov for søvn...men det har altså endret seg nå.Dette er jo ikke noe plage i den forstand..men er jo litt kjedelig...og ligge våken så lenge da av gangen da..Er det kroppen som forbreder seg på å våkne om natten og hvorfor er det nødvendig å ha det sånn fra ett halvt år før fødsel (hehe).....Ellers håper jeg og høre fra noen som har det greit uten for mange fysiske plager...er jo positivt og snakke om å ha det fint også:-) Klem fra Bettine.
Tjatjo Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Heisann. Jeg er 29 og vi venter også våre første (tvillinger). 37+2 Jeg skal heller ikke klage. Har hatt lite med problemer. Jeg har heller ikke trengt like mye søvn som tidligere. Har stått opp når sambo har reist på jobb. Nå er det imidlertid ikke sååå gøy lenger, da jeg våkner hver eneste time fordi jeg må på do eller vekke fingrene mine. Nesten så jeg tror jeg får sove mer etter at de små har kommet til verden. Merker litt mer vann i hender og føtter nå også. Ellers har formen stort sett vært veldig bra assa =0) Fort sliten og andpusten blir jeg da....føler meg litt hvalross =0)
3 små gull :) Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Heisann!! Jeg er også 29 år og førstegangsfødende og har vært i bra form hele veien. Jeg har 2 dager igjen til termin og føler fortsatt at formen er på topp. Jeg jobbet 100% frem til permisjonen min startet og jeg jobber på småbarnsavdeling i en barnehage hvor en er nødt til å løfte etc. Jeg har sovet dårlig om nettene pga vondt i bekkenet, opp hver 2 time minst. Men det gjør jo ingenting når en har permisjon og kan sove ellers om dagen. I motsettning til deg så trenger jeg mye mere søvn nå enn før graviditeten, men dettte er sikkert helt individuelt. Fikk vondt i bekkenet tidlig i svangerskapet, men det har stabilisert seg og ikke blitt noe verre. Etterpå nå så skal jeg ut å gå meg en tur, ikke for å få startet fødselen, men fordi det er godt å røre litt på seg. Jeg må gå i mitt egent tempo da for ellers så ffår jeg mye kynnere. Har hatt det helt topp jeg i svangerskapet utenom en liten deppe uke den første uken i permisjonen Nå er jeg utrolig spennt før fødselen, gruer meg nærmest. Skulle kanskje ønske at jeg hadde masse plager, var drit lei og bare ville ha ut den lille i magen hehe..... da hadde jeg kanskje ikke gruet meg slik hehe....
morella Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Hei! Er 35 og venter mitt første barn i slutten av november. Har stort sett vært frisk og rask, noen plager må man jo regne med (vann i kroppen, bekken/rygg, fingre som dovner bort etc). Ang. søvn: Jeg har hatt flere perioder der jeg har våknet på natten og ikke fått sove igjen. Har fått lest en del da! Nå som jeg er i permisjon, kan jeg jo sove litt igjen utpå formiddagen, men det var tungt mens jeg var i jobb, ja. Tenker som deg at kanskje kroppen begynner å innstille seg på ikke å få så lange perioder med sammenhengende søvn...
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 HEI! Vi har lik termin vi!!! 3. januar her og! Stort sett vært i fin form, litt sliten i ryggen bare. 20% sykemeldt nå, men det er pga lite tilrettelegging fra sjefen sin side den aktuelle dagen i uka. Jeg har vel aldri hatt så stort søvnbehov, men likevel har det blitt enda mindre soving under sv.skapet. Særlig den siste måneden våkner jeg i fire-tida, og ligger gjerne våken til kl seks...plages da av litt magevondt pga spark. Ellers har jeg vært noe plaget med svimmelhet derosm jeg står rolig, men dette har heldgivis blitt bedre og bedre utover i sv.skapet...
Bettie38 Skrevet 5. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2006 Hei på dere:-) Takk for koselige svar.Jeg har også lignende ting som dere,bla.,, konstant dogåing om natta...(er skikkelig lei av det men...)og ellers hevelser og litt ubehag i bekkenet...osv..Det er ihvertfall koselig og høre lignende symtomer fra dere...har ingen som er gravide rundt meg så... Ha det fint videre.Det er ikke lenge igjen for oss nå....Vi har noe stort og se frem til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå