Gå til innhold

Tips for å snu døgnrytmen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 6 uker nå.Har sovet om natten og ammet et par ganger frem til denne uken.I begynnelsen av uken hadde han mageont og var mye våken fra ca midt på natten,nå har han fortsatt med det...Han sover noen timer på dagtid,og etter kveldsturen vår ca 19.00 sover han til jeg vekker han i 23-24 tiden når jeg vekker han for å gi mat og stelle han.Så sover han til 03 ca og etter det er han våken stort sett.

Hva kan jeg gjøre?Har jo hørt at man ikke skal vekke de små,at de regulerer søvnen selv...men....bør jeg holde han mer våken?Det er ikke lett det..Noen tips for å flytte søvnen litt lenger mot natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å stelle han kl. 19 da ? Mulig han har funnet sin tid for å sovne for natten ? Selv om han legges ordentlig for natten kl. 19 så er det ikke sikkert han våkner tidlig, tidlig på natten/morgenen.

Blir litt forstyrrende når du vekker han kl. 23-24 for å stelle han kanskje. Når han sover i så mange timer før du vekker han for stell så har han nok funnet sin tid for å sove natta.

Skrevet

Næi,jeg vet jo ikke hvor lenge han ville ha sovet om jeg ikke vekker han...Kanskje vært lurt.

Flere tips?

Skrevet

trur å æ ville prøv d å stelle han i 19 tia å så lakt han da å se hvor lenge han sover..

Skrevet

eg og ville jort d!

her la me han kl 19 når han va 6uker, da sov han te 3/4 for mat, og sovna ijen te 7-8-9tia!

hvis ikke bør du la han kvile bare en halvtime før du vekker han, åsså stelle å legge i 20-21tia!! (men det gjelder for 3mnd+ for å forskyve rytmen litt)

lykke til;)

Skrevet

Vi har samme problem med vår 6 ukers gutt. Han er stort sett bare våken 1 time av gangen om dagen og sover ofte da, vi vekker han aldri, han får sove når han vil (men våkner jo av og til når vi tar han ut av bilstolen hvis han sovner i bilen). Om kvelden er han våken flere timer og sovner ofte ikke før i 1-2 tida. Veldig varierende døgnrytme også, av og til sovner han kl 1 og av og til halv 3. I går holdt vi på å bysse han i 3 timer, han var kjempetrøtt og sovnet innimellom, men våknet opp igjen før vi fikk lagt han fra oss. Eneste måten til å bysse han er å gå frem og tilbake med han i armene - veldig slitsomt i lengden. Hs sa at vi skulle prøve å vekke han 15 min tidligere annen hver dag for å prøve å forskyve rytmen. Men det er veldig vanskelig når rytmen er så ustabil.

Problemet er også at jeg har så kort lunte når jeg er sliten og den siste uka har jeg ikke hatt mulighet til å legge meg på dagen når han sover og det har vært endel stress rundt meg. I går natt da han våknet opp for 5. gang ble jeg så sint at jeg kalte han en drittunge. Jeg har hatt SÅ dårlig samvittighet for det, jeg er jo voksen og burde kunne kontrollere meg bedre. Han har det ikke så lett, han vil jo sove, men får det ikke til, ikke hans feil liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...