Gå til innhold

Hjelp meg litt - blir så redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har begynt å røre på seg. Jeg passer selvfølgelig på han, men hvis jeg ser bort noen sekunder, kan han falle og slå hodet i lekene eller gulvet. Han er så mobil at vi er forbi stadiet med puter o.l. Jeg kan ikke sitte 50 cm fra han heller. Men jeg kjenner det gjør vondt hver gang han har et uhell. Hva gjør dere? Er redd han skal bli skadet, selvfølgelig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han og hvor mye beveger han seg ?

Gutten min ruller og noen ganger går det så fort at det ender med en dunk i gulvet og grining. Noen ganger kommer han seg opp på alle fire og plutselig glipper hodet og det går i bakken med en dunk eller så glipper armene så han havner på gulvet i et mageplask.

Kan jo ikke få gjort så veldig mye med det, det er deres måte å lære på. Kan jo ikke sitte 20 cm unna han hele tiden heller, da vil han jo heller aldri lære. Syns også det er fælt å se/høre når han slår seg.

Hvis du har et mykt leketeppe under han da ?

Vet jo heller ikke hvor mobil gutten din er eller hva han kan, liksom.

Skrevet

Han kan falle når han sitter. Har begynt å reise seg, og da må jeg jo være ved siden av han! Har hatt et par uhell da han har vært i knestående og jeg er livredd etterpå. Blir så sint på meg selv. Blir jo redd for dette lille hodet!

Vi har gummimatter på et stort område, men han åler overalt.

Skrevet

La han utfolde seg, han er inne i en fase der han lærer masse, og han må også lære seg å holde balansen og å ta seg for når han faller. Selvfølgelig må du passe på at han ikke detter fra store høyder, mot skarpe kanter osv. De er ganske så robuste, og tåler mer enn vi tror. Det gjør vondt i et morshjerte når de faller og slår seg, men det er en del av barnas oppvekst. Har hørt om tilfeller der barna fikk hjelm på hodet, fordi de datt og slo seg. Resultatet ble at de ikke lærte å ta seg for.

Skrevet

Vi har flis overalt så synes gulvet er så hardt, hvis ulykken er ute.

Skrevet

Så lenge han er på gulvet må han få drive på litt. Bør jo ikke dette ned fra bord eller sofa, men tro det er viktig motorisk at de får utfolde seg litt.De fleste unger har slått seg endel i hodet. Man kan jo ikke passe på de alltid

Skrevet

Om han har begynt å reise seg,eller iallefall flytte på seg,så lærer han egentlig fort hva som gjør vondt.

Han må få lov å utforske og bevege på seg,det er sånn de lærer.Jenten min gikk rundt med blåmerker både her og der:)

Så jeg tror det helst er mamman som må slappe litt av.Det er selfølgelig ikke noe kjekt når barnet ditt får vondt,men det går nok bra:)

Skrevet

Har du mulighet å ha tepper? Han tåler å dette på flisgolv også. Og han lærer fort å ta seg for.

Skrevet

Akkurat nå bor vi en leilighet der stue og kjøkken er mer i ett, venter på huset vårt. Kan ikke ha tepper i kjøkkenområdet da. Jeg får prøve å slappe av og han blir vel snart mer stødig på beina. Han har aldri fallt ned fra ting, men noen knall ellers som sagt. Kanskje vanskelig å unngå helt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...