pinky84_ Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 lurer litt på hvordan det er... om jeg f.eks sitter og ser på tv en kveld, kan det da plutselig komme masse i sofaen?? lukter det?? er førstegangs så er helt grønn på dette området.. håper på svar!!!
Vannmelon Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Jeg spurte jordmor om det samme, men hun sa at vannet vanligvis var helt rent. Unntaket er vel hvis babyen har bæsjet i det. Hun fortalte at hun selv hadde hatt vannavgang på overnattingsbesøk hos svigers (hun fødte ganske tidlig) og det kom ganske mye. men hun hadde sovet på den madrassen siden, og den var helt fin. Har ingen personlig erfaring, men mengden vann avhenger vel også av om hodet har festet seg eller ikke? Hvis det har festet seg fungerer det som en propp, og da er det begrenset hvor mye som kommer ut. Men det skal være såpass at du merker det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Med min førstefødt, satt jeg å så på tv. Plutselig åpnet alle sluser seg...var akkurat som om noen hadde kastet en bøtte vann på fanget mitt. Luktet ingenting....kom meg på toalettet og det rannt og rannt...satt der en halv time før riene begynnte å komme:) Men tror det er veldig forskjellig fra person til person. Lykke til iallefall. Jeg var glad for at det skjedde hjemme og ikke mens jeg var på byen el noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Jordmor sa til meg at de fleste opplever dette om natten. For da er man i sine egne vante omgivelser,akkurat som kroppen merker det sammen med hormonene. Og man slapper av. Eller forran tv;O) Sjeldenheten dette med at det skjer ute. Og få jeg vet om som opplever splæsjet! Kommer gjerne litt og litt
Gjest Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Vannet har gått hjemme i begge mine fødsler. låg i senga den første gangen og satt i sofaen den andre gangen.Jeg fikk et lite forvarsel med at det kom en stikkende smerte helt nede i bekkenet først. Kom meg på bena i en fart før det fosset ut. Ikke en dråpe i verken seng eller sofa. Hadde litt rier i forkant med første mann men ingen med andre mann. Tror ikke jeg skal gå så lang når teminen nermer seg denne gang i tilfelle det blir likt. Ikke så kult at vannet går i kassakøen på prix akkurat:-)
November_mamma Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Vannet mitt gikk om morgnen før jeg hadde stått opp. "Hørte" en lyd som kanskje kan sammenliknes med å stikke hull på en ballong under vann. Det føltes som om at babyen sparket megahardt mot blæra, for rett etter "smellet", begynte det å piple. Trodde først at det var et spark og at jeg lakk. Gikk rett på do, men det bare rant og rant - selv om hodet var godt festet og lå langt nede i bekkenet. Prøvde med nattbind, men etter å ha skiftet 3 stk på 10 min, stilte jeg meg i dusjen. Ringte føden og kom inn til kontroll. Jeg haddde da, og har nå, et tisselaken i senga for å prøve å unngå det store splæsjet i madrassen. For øvrig gikk det 6,5 t fra vannet gikk og til den første rien kom. På føden hørtes det ut som om at de forventet at det ville gå ganske lang tid før fødselen kom til å starte, for jeg fikk beskjed om å møte neste morgen for å bli igangsatt dersom ikke riene hadde startet før den tid.
Desember17*overtid* Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Så det er altså sånn at når vannet først går så renner å renner det? Eller kan det bare føles som om du tisser litt på deg å så kommer det ikke meir? Er redd vannet skal gå uten at eg veit om det, for eg har vert litt plaget med ein del utflod og at det av og til kommer noen skvetter. Da renner det liksom uten at eg klarer å kontrolere det, bare litt altså men nok til at eg kjenner at det renner!!! Flere som har det sånn eller?? Håper noen kan svare......
januarglede Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Jeg tror ikke du skal være urolig for at du ikke merker det. Hos meg hadde hodet festet seg, men det sa splæsh og kom masse vann + at det rant ganske jevnlig etterpå.
snopeguri:-) Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Har d akkurat som deg Desember 17! Er redd vannet skal gå, for hodet er ikke festet og jeg har laaang vei til sykehuset! Er førstegangs, så jeg vet ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå