Gå til innhold

Når gikk/skal dere på 1. sv.sk. kontr.?

Klompens 4. (høygravid)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Så koselig at du også venter nr 4 da!

Om jeg er særlig tålmodig, vet jeg nå ikke....... :-) Men syntes liksom ikke jeg hadde noe å gå dit for, liksom. Har vært frisk og fin hele tiden, jeg. Og så må jeg jo legge til at jeg ikke visste noe før jeg var 13 uker på vei da.......

Jeg spurte legen om han syntes jeg kom for tidlig :-)

Da lo han godt ja. Han syntes det var helt greit å komme nå ja.

Synes forresten det er mye dårligere oppfølging nå enn det har vært tidligere. Om det er endret praksis eller om det er fordi jeg venter nr 4 vet jeg ikke. Men jeg gikk til kontroll hver 14 dag etter ca halvgått med de 3 første. Nøye måling av mage og hjertelyd og sånn.

Lykke til med nr 4 da!

Ojj... visste du ikke at du var gravid før etter 13 uker??!! Litt deilig og da... "Kortere svangerskap" på en måte.

Ringte faktisk sjukehuset her og sa jeg ønsket tettere oppfølging enn det legen kan tilby. Hadde sv.sk. forgiftning forrige gang og er blitt operert for celleforandring i livmorhalsen etter forrige fødsel. Tror dermed jeg vil føle meg tryggere med oppfølging på sykehuset. Får litt oftere ul. også da, så kan jeg se at alt står bra til med den lille.

Skal nå uansett til fastlegen min i neste uke, men vil be om henvisning til gyn.

Blir noen spennede måneder framover, selv om det er nr.4.

Lykke til alle sammen.

Skal på min første kontroll når jeg er 8+6 jeg da. Stresser ikke med det så lenge jeg føler meg frisk. Er ikke så lenge siden jeg gikk gravid med min første, så jeg vet jo det meste fra før,hihi. Men jeg gleder meg veldig alikevell til å prate om graviditeten da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...