Gå til innhold

Dere tar vel folsyre/folat.. eller?

Anbefalte innlegg

Det sies jo at det faktisk er en del som ikke tar folsyre/folat før/under svangerskap til tross for hvor opplyst det nå er!!

Går ut ifra at dere nå tar siden det anbefales å tas fra 3mnd før planlagt svangerskap, men det kunne jo være spennende å se om alle faktisk har fått det med seg :o)

*rekker opp hånden*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6964984-dere-tar-vel-folsyrefolat-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen jeg var gravid hadde jeg ikke fått med meg det med folat før jeg logget inn på sidene her (ifbm terminberegning), og hadde nok ikke fått det med meg hvis ikke jeg hadde logget meg på. Eller, legen opplyste jo om det da, men det var jo ikke før jeg var nærmere 10 uker på vei og var på første kontroll... Dette var høsten04. Begynte med en gang jeg fant det ut, men uka etterpå fikk jeg ganske ekstrem svskapskvalme og orket ikke TANKEN på piller, spesielt ikke når de kom i retur 10 min etterpå uansett. Så jeg har et barn som ikke har fått ekstra folsyretilskudd ;o)

Denne gangen er jeg mer bevisst på det og har begynt. Ser ut til å trekke ut, så jeg må innrømme at jeg ikke spiser det hver dag nå. Hver EL begynner jeg med friskt mot riktignok... *får litt dårlig samvittighet nå*

Annonse

Annonse

Har fått det med meg, men ble litt usikker nå, Tar den Møllers Total som er sånn hele pakka løsning. Den inneholder jo folat, men må jeg ta ekstra??

Hater å svelge piller og de vitamingreiene er jo sååå svære eller så smaker de skikkelig dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...